arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

آمار حضور کودکان و نوجوانان ایرانی در فضای مجازی: ۸ میلیون نفر روزی ۶ ساعت

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید هدایت دانش‌آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی؛ از اولویت‌های پدافند غیرعامل باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید هدایت دانش‌آموزان جهت استفاده صحیح از فضای مجازی؛ از اولویت‌های پدافند غیرعامل باشد.

به گزارش «انتخاب»، محمدحسین کفراشی در پانزدهمین همایش تخصصی گفتار ماه با موضوع پدافند غیرعامل، درسالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی، امنیت را مهمترین نیاز جامعه برشمرد و اظهارکرد: امنیت امروز جامعه ما مرهون خون شهدایی هستند که در ۸ سال دفاع مقدس مردانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم مدیون شهدا نباشیم امروز باید با تمام توان از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم .

کفراشی تصریح کرد: برای ایجاد امنیت، تقویت بنیه دفاعی اجتناب ناپذیر است و این دفاع در دو بخش مسلحانه و غیرمسلحانه تعریف می شود .

وی پدافند غیرعامل را همان دفاع غیرمسلحانه دانست و خاطر نشان کرد: در پدافند غیرعامل زیرساخت‌هایی مهیا می شود تا در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مقاوم باشیم و در شرایط بحران کمترین خسارت به زیر ساخت های اصلی کشور وارد شود.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: یکی از آسیب های اجتماعی امروز ، فضای مجازی است که همواره کاهش اثرات مخرب آن از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: در کشور ۱۸ میلیون کودک و نوجوان داریم که حدود ۸ میلیون نفر آنان روزانه ۶ ساعت در فضای مجازی سیر می کنند و این نگرانی همواره وجود دارد که آنها چگونه از این فضا استفاده می کنند؟.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان و اولیای دانش آموزان باید برای تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت بیش از پیش تلاش کنند و به جای رها کردن آن، آموزش بهره مندی صحیح از فضای مجازی را به مخاطبان آن بیاموزند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر تلاش همه مسئولان بروحدت وهمدلی تاکید و عنوان کرد: آموزش معلمان برای آشنایی با فضای مجازی و هدایت دانش آموزان در راستای توسعه پدافند غیرعامل بسیار ضروری است.

شایان ذکراست؛ دراین همایش دکتر علی اصغرزارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشوردرخصوص ضرورت تقویت وتوسعه پدافند غیرعامل به ارائه سخنرانی پرداخت.

نظرات بینندگان