arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

هوای تهران؛ لب مرز سالم و ناسالم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به بهبود احتمالی کیفیت هوای تهران طی روز جاری، گفت: هوای پایتخت فردا (جمعه ۱۲ آبان) در محدوده شرایط مطلوب و نامطلوب برای گروه‌های حساس خواهد بود.

به گزارش انتخاب، حسین شهبازی در مورد شرایط کیفی هوای تهران اظهار کرد: به دلیل کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی روز جاری (پنجشنبه)، وضعیت کیفی هوای شهر تهران بهبود یافته و شرایط کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده مرزی شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود و انتظار می‌رود تا روز جمعه، شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده بین شرایط مطلوب و نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد.

وی افزود: در شرایط حاضر تهران با شاخص ۹۰ در شرایط سالم قرار دارد. همچنین شاخص کیفی هوای تهران در ۲۳۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز ۱۱۲ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاه به وضعیت هواشناسی تهران گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (پنجشنبه) بوده و در برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین ۸ تا ۱۱ متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط کمابیش در روز جمعه ادامه خواهد داشت و در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد موثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود و با تداوم این شرایط جوی در روز شنبه، برخی ساعات همراه با وزش باد مؤثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: دما تا پایان هفته کاهش جزئی خواهد یافت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان