arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

تداوم گرد و غبار در مناطق مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وقوع گرد و خاک در کشور عراق خبر داد و گفت: احتمال ورود این گرد و خاک به مناطق مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان وجود دارد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز با تقویت جریان‌های خنک شمالی و عبور موج تراز میانی جو در استان‌های ساحلی دریای خزر، کاهش نسبی دما، ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و درمناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.

تداوم گرد و غبار در مناطق مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان

وی با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: روز جمعه (12 آبان)، در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه های البرز غربی و سواحل غربی خزر رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روز شنبه بارش‌ها در این مناطق به ویژه در استان‌های غرب کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به وجود گرد و خاک در کشور عراق، ورود آن به مناطق مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (جمعه 12 آبان ماه)، کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 22 و 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، همچنین تهران روز شنبه (13 آبان ماه)، کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر ، افزایش باد و رگبار باران با بیشینه و کمینه دمای 21 و 14 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان