arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

هوای تهران بسیار ناسالم شد/ از خانه بیرون نیایید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیفیت هوای امروز پنجشنبه تهران برای هشتمین روز متوالی با شاخص ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزازش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کیفیت هوای تهران، «شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اعلام این مطلب گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز با ۲ عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۱۱۰ و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش آلاینده منوکسید کربن از۶۴ به ۶۰ در ۲۴ ساعت گذشته افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز در این مدت با شاخص ۹۸ تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شهرری(منطقه ۲۰) با شاخص ۱۷۸، منطقه ۱۸ و منطقه ۱۷ به ترتیب با شاخص ۱۵۵ و ۱۵۸ بیشترین میزان آلودگی شهر تهران را در ۲۴ساعت گذشته داشتند.

رستگاری یادآور شد: منطقه ۱۶، منطقه ۲ و منطقه ۶(دانشگاه تهران) نیز به ترتیب با شاخص ۵۱، ۶۷ و ۶۸ کمترین میزان آلودگی شهر تهران را دراین مدت داشتند.

کیفیت هوای شهر تهران امروز و برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم(برای گروه های حساس) قرار دارد.

هوای تهران بسیار ناسالم شد/ از خانه بیرون نیایید

نظرات بینندگان