arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

حزب طالبانی کردستان ورود مراجع دینی عراق برای حل بحران جنوب کرکوک را خواستار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری سومریه نیوز گزارش کرد: نماینده حزب اتحاد میهنی کردستان ( حزب جلال طالبانی) خواستار ورود مراجع دینی نجف اشرف برای حل مشکلات شهر طوزخورماتو در جنوب کرکوک و بازگشت خانواده های کرد به این منطقه شده است.

«ریبوار طه» نماینده استان کرکوک در مجلس فدرال عراق همچنین با ادعای این که صدها تن از منازل کردهای منطقه طوزخورماتو در آتش سوخته اند، مدعی شد: شهروندان کرد از مشکلات عدیده رنج می برند و بیشتر این افراد به خارج از شهرستان طوزخورماتو فرار کرده اند و پس از درگیری میان دولت فدرال و اقلیم کردستان، قادر به بازگشت به منازل خود نیستند.
 
طه با تکرار درخواست خود ازمراجع دینی نجف، خواستار ورود آنها برای بازگشت آوارگان کرد به منازل خود به این منطقه شد.
 
نماینده حزب اتحاد میهنی کردستان در مجلس عراق تصریح کرد: غالب کودکان کرد ساکن این شهرستان به دلیل درگیری های اخیر، مجبور به فرار از منازل خود شده اند که نتیجه آن محرومیت از تحصیل است.
 
وی در ادامه افزود: از دولت مرکزی می خواهیم، برای حل این موضوع و بازگشت زندگی به روال طبیعی خود در طوزخورماتو وارد عمل شود.
 
طوزخورماتو نام شهری در شمال شرق عراق و در 70 کیلومتری شهر نفتی کرکوک قرار دارد که به لحاظ اداری از توابع استان صلاح الدین به شمار می رود.
 
ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور از 24 مهرماه 96 برای اجرای مصوبات پارلمان و دادگاه قانون اساسی به منطقه کرکوک اعزام شدند و توانستند به دلیل عقب نشینی پیشمرگه های -عمدتا وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق- به سرعت در همه این مناطق از جمله چاه های نفت و مراکز دولتی این منطقه مستقر شوند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان