arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

به رغم تهدید و فشار در اربیل شبکه تلویزیونی کردی مخالف بارزانی به کار خود ادامه میدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی کردی ان.آر .تی از مخالفان مسعود بارزانی در اعتراض به حمله افراد منسوب به حزب دمکرات کردستان عراق به دفتر این شبکه در اربیل، اقدام به پخش برنامه های خود از استودیوی تخریب شده کرد.

این شبکه روز یکشنبه پس از قرائت نامه کناره گیری مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق در پارلمان اقلیم مورد حمله مهاجمان قرار گرفت و بسیاری از تجهیزات دفتر این شبکه تخریب و یا به سرقت رفت.

شبکه ان.آر.تی یکی از شبکه های کردی خصوصی در اقلیم کردستان عراق است که نقش مهم در پوشش اخبار مخالفان مسعود بارزانی ایفا می کند و مالک این شبکه یکی از منتقدان برجسته همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود و به همین منظور جنبش نخیر به همه پرسی را راه اندازی کرد.
 
این شبکه اعلام کرده است به پخش برنامه های خود از استودیوی تخریب شده خود در اربیل تا زمانی که خسارت این شبکه پرداخت شود، ادامه می دهد.
 
براساس اعلام شبکه ان.آر.تی مدیران این شبکه علیه این اقدام در دادگاه اربیل طرح شکایت کرده و خواهان یک میلیون دلار به عنوان خسارت شده اند.
 
در یکی از صحنه های حمله به خبرنگاران این شبکه یکشنبه شب مهاجمان در حالی که یکی از اعضای پارلمان با این شبکه صحبت می کرد با چماق به سوی خبرنگار این شبکه و مهمان برنامه یورش برده و دوربین این شبکه را درهم شکستند.
در این حمله شماری از کارمندان این شبکه مجروح شدند.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان