arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

گرامیداشت روز نویسنده ملی در آمریکا/ محبوب‌ترین‌ها در هر ایالت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روز یکم نوامبر به عنوان روز نویسنده ملی در آمریکا گرامی داشته شد و در عین حال برمبنای آخرین اطلاعات سرویس کتابخوانی آمریکا، ایالت‌های مختلف هر یک از آثار نویسندگان محبوب خود استقبال کردند.

در حالی که آرکانزاس و واشنگتن دی‌سی از دن براون خالق «کد داوینچی» و کتاب جدید وی یعنی «منشاء» استقبال کردند، پنسیلوانیا و ویرجینیا بیشتر به کتاب استیون کینگ استاد ژانر وحشت روی خوش نشان دادند. آلاسکا نیز بیشتر از کتاب علمی تخیلی «هر فردی» مارک منسون اقبال کرد.
 
این گزارش هر چند آمار فروش کتاب‌های مختلف را نشان نداده، اما بازه زمانی مساوی را از یکم تا ۱۸ اکتبر بررسی کرده است.
 
گفته شده بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از اطلاعات این سرویس استفاده می‌کنند، اما در عین حال افرادی که بدون استفاده از این سرویس و به صورت مستقیم از کتابفروشی‌های محلی اقدام به خرید کتاب می‌کنند، در این اطلاعات محاسبه  نشده‌اند.
 
در همین حال می‌توان نتیجه گرفت که همچنان علاقه‌مندان آثار داستانی در آمریکا بیشتر از آثار غیرداستانی هستند.
 
از این آمار می‌توان دریافت کدام کتاب‌ها در این بازه زمانی بیشترین فروش را در هر ایالت داشته‌اند.
 
در این میان ایالت‌های نیویورک، ماساچوست و مین بیش از همه از کتاب خاطرات هیلاری کلینتون در دوران ریاست جمهوری استقبال کرده‌اند و کتاب «چه اتفاقی افتاد» پرفروش‌ترین کتاب این ایالت‌ها است. کالیفرنیا اما بیشتر از کتاب منسون استقبال کرده‌است.
 
کتاب منسون تقریبا در همه ۵۰ ایالت آمریکا پرفروش است ولی پرفروش‌ترین نویسنده حال حاضر ایالت‌های کلرادو، کنتیکت، فلوریدا، مریلند و تگزاس است.
 
با توجه به ساخت فیلمی اقتباسی از رمان «آن» استیون کینگ و پرفروش شدن این فیلم، این کتاب در برخی از ایالت‌ها پرفروش شده‌است. این در حالی است که کینگ امسال کتاب جدیدی منتشر نکرد. «آن» در میسوری، پنسیلوانیا و ویرجینیا پرفروش‌ترین نویسنده بوده‌است. در عین حال رمانی از وی با عنوان «مزاحمان ‌تامی» که ۱۹۸۷ منتشر شده، برنده شگفت‌انگیز این روزهای ایالت وایومینگ است.
 
«بازیکن آماده شماره یک» نوشته ارنست کلاین نیز سومین پرفروش ایالت‌های مختلف است و در آرکانزاس، آریزونا و میشیگان محبوب‌ترین کتاب بوده است. این کتاب به تازگی توسط استیون اسپیلبرگ برای ساخت فیلمی سینمایی مورد توجه واقع شد.
 
کتاب «محبوب مطلق من» نوشته گابریل تلنت کتاب برنده ایالت اورگان است. شاید تحسین استیون کینگ که از این کتاب به عنوان یک شاهکار یاد کرده، موجب این اقبال شده باشد.
 
 
منبع: مهر
نظرات بینندگان