arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت‌ محیط ‌زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه تا به این لحظه هیچ‌گونه مرگ و میر مشکوک پرندگان مهاجر گزارش نشده است، گفت: فصل سرما احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان وجود دارد ولی تا به این لحظه موردی در استان گزارش نشده است.

امجد باقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مهاجرت پرندگان در این فصل از سال انجام می‌شود، به همین خاطر احتمال انتقال این بیماری وجود دارد؛ به همین‌ منظور نیروهای این اداره‌کل به‌طور روزانه مناطق گذر و استراحت این جانوران را پایش می‌کنند که خوشبختانه تا این لحظه مورد مشکوکی گزارش نشده است.

وی تصریح‌ کرد: البته برای اطمینان از اینکه مشکلی برای فردی به وجود نیاید مجوز شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی لغو شده و در صورت مشاهده هرگونه شکار پرندگان با متخلفان برخورد خواهد شد؛ چراکه سلامت جامعه در راس امور قرار دارد و به کسی اجازه نمی‌دهیم که به این بخش مهم توجه نکند.

این مسئول با اشاره به اینکه به دلیل شیوع آنفلوانزای مرغی از طریق پرندگان مهاجر، پروانه شکار جدید فعلا صادر نمی‌شود، افزود: هرگونه شکار هم تا روشن شدن وضعیت این بیماری نظر به امکان سرایت آن به انسان‌ها، ممنوع است.

نظرات بینندگان