arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

جف بزوس یک میلیارد دلار از سهامش در آمازون را فروخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل و بنیان‌گذار کمپانی آمازون، برای پیشبرد اهداف بلواوریجین بخشی از سهام خود در آمازون را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به فروش رسانده و هدف وی جلب منابع مالی برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر روی پروژه‌ی فضایی بلو اوریجین بوده است.

فروش این میزان از سهام جف بزوس در آمازون زمانی مشخص شد که اسناد مربوط به واگذاری این سهام توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شد.

 

جف بزوس یک میلیارد دلار از سهامش در آمازون را فروخت

 

ارزش سهام آمازون پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی شاهد افزایش ۱۳ درصدی بود. علت این افزایش را باید در بهبود عملکرد مالی این کمپانی و همچنین ارائه‌ی ارقامی بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده خواند. افزایش ارزش سهام آمازون باعث شد جف بزوس عنوان ثروتمندترین فرد روی زمین را با پیشی گرفتن از بیل گیتس به خود اختصاص دهد.

هنوز مشخص نیست که وی این یک میلیارد دلار را برای چه اهدافی به کار خواهد برد؛ حال آنکه بزوس چندی پیش و در ماه آوریل اعلام کرد که در پی فروش بخشی از سهام خود به‌منظور سرمایه‌گذاری بیشتر روی پروژه‌های بلو اوریجین است.

به گزارش بلومبرگ، جف بزوس در جریان برگزاری سمپوزیوم سالانه فضایی در کلورادو اعلام کرده که در پی فروش سهامی به ارزش یک میلیارد دلار به‌منظور سرمایه‌گذاری بیشتر در بلو اوریجین است.

 

منبع : زومیت

نظرات بینندگان