arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

آمار شگفت انگیز کاربران فعال استوری اینستاگرام و استتوس واتس اپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس بوک طی گزارشی اعلام کرد که تعداد کاربران روزانه استتوس whatsapp و استوری instagram به ۳۰۰ میلیون نفر رسیده است.

این آمار در مقایسه با آمار اخیر قابل توجه است. طبق آمار اخیر، مجموع کاربران فعال برای استوری های اینستاگرام در ماه جولای و استتوس whatsapp در ماه ژوئن ۵۰ میلیون افزایش پیدا کرد.

همانطور که می دانید Snapchat ایده ایجاد استوری را ارائه داد و اینستاگرام، به تقلید از Snapchat آن را برای کاربرانش فراهم ساخت و در پی آن، واتس اپ نیز به این سرویس تحت عنوان استتوس، مجهز شد اما نکته جالب تر این است که موفقیت اینستاگرام و واتس اپ در مقایسه با Snapchat به عنوان خالق این ویژگی به مراتب بیشتر بوده است. طبق آمار، اسنپ چت روزانه ۱۷۳ میلیون کاربر فعال در بخش استوری دارد.

زاکربرگ امروز آمار سه ماهه سوم فیس بوک را منتشر کرد که بر اساس آن رکورد جدیدی در گردش مالی این شرکت دیده شده و همچنین با وجود تاثیرات انتخابات روسیه، ارزش سهام این شرکت به بالاترین میزان خود رسیده است.

هم اکنون اکثر محصولات فیس بوک، شامل استوری‌های فیس بوک، استوری instagram و همچنین پیام‌رسان Day، به فیلترهای تغییر چهره مجهز شده‌اند که از این لحاظ کاملاً با این قابلیت اسنپ چت برابری می‌کنند.

استوری اینستاگرام و استتوس واتس اپ

این مورد بدین معناست که احتمالاً امروزه شاهد نوآوری‌ بیشتری نسبت به چیزی که اسنپ چت در حال دنبال کردن آن است، خواهیم بود. شاید شاهد این موضوع نیز باشیم که فیس بوک از قابلیت‌های اشتراک گذاری مکان و همچنین شکلک‌های قابل شخصی سازی که هم اکنون در انحصار اسنپ چت است، کپی برداری کند؛ به عنوان مثال، اینستاگرام قابلیت Superzoom را به ویدئوهایش اضافه کرد تا کاربران بتوانند بر روی ویدئوها عمل بزرگنمایی را انجام دهند . به علاوه، اینستاگرام در حال حاضر در حال کار بر روی قابلیت توقف حرکت ویدیو ها است.

 

در تماسی که با زاکربرگ داشتیم، گفت که او اجتماعی شکل گرفته حول مقوله‌ی ویدئو می‌بیند که تبدیل به اهرم فشاری برای فیس بوک شده و به همین دلیل، تمرکز اپلیکیشن‌های شرکت، فیس بوک را از برنامه‌هایی برای وقت گذارانی، تبدیل به برنامه‌هایی برای صرف وقت به شیوه‌ی درست کرده است. زاکربرگ افزود “تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط با دوستان و آشنایان در حال هدفمند شدن و معنادار شدن است که این می‌تواند برای اجتماع خوب و مفید باشد و این می‌تواند معنای گذراندن وقت بدرستی باشد. اما اگر هدف صرفاً دیدن محتوا باشد این مورد کمتر به حقیقت نزدیک خواهد شد”.

چون استوری‌های instagram و استتوس‌های whatsapp ویدئوهایی هستند که توسط دوستان نزدیک و بصورت نظیر به نظیر دیده می‌شوند، توانایی بهبود دادن احساس اجتماع در مورد اپلیکیشن‌های فیس بوک را دارند، بصورتیکه حتی مقالات حرفه‌ای نیز بخوبی از عهده‌ی آن بر نمی‌آیند.

مردم همچنین این کلیپ‌های کوتاه را به شدت نگاه می‌کنند، که این مورد می‌تواند یک مزیت برای تبلیغاتی باشد که فیس بوک در میان ویدئوها در استوری اینستاگرام وارد می‌کند.

هم اکنون بیش از نیمی از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال اینستاگرام در استوری آن هستند، که نشان دهنده‌ی این است که این ویژگی به آینده‌ی این اپلیکیشن بدل خواهد شد. چیزی که این گمان را بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کند این است که در حال حاضر پیش نمایش‌های بزرگی از استوری‌ها در بین مطالب اینستاگرام به چشم می‌خورد که شما را تشویق می‌کند تا آن‌ها را تماشا کنید. در حالی که تعدادی از مردم کماکان به ارسال تصاویر موردی، و یا گشت و گذار در آن‌ها تمایل دارند، استوری‌ها در حال تبدیل شدن به چیزی هستند که بیشترین وقت و خلاقیت را به خود اختصاص می‌دهند. درست است که پایه گذار این ایده اسنپ چت بود، اما اینستاگرام در حال پیشبرد این حالت نوین از شبکه‌های اجتماعی به بهترین وجه ممکن است.

نظرات بینندگان