arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

فضا برای افزایش قیمت طلا محدود شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا که دورنمای افزایش نرخ‌های بهره این کشور در ماه آینده را تقویت کرده است، نزدیک به پایین‌ترین قیمت یک هفته گذشته ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا تغییری نداشت و در ۱۲۶۹.۱۱ دلار ماند. بهای معاملات این بازار روز جمعه به ۱۲۶۵.۱۶ دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در یک هفته گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۶۹.۸۰ دلار رسید.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد رشد اشتغال آمریکا در اکتبر شتاب گرفته اما رشد دستمزد ضعیف مانده است. به این ترتیب در حالیکه برآوردها برای رشد بازار کار تحکیم شد اما در انتظارات نسبت به رشد دستمزد تغییر چندانی ایجاد نشد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای مالی به میزان فزاینده‌ای اطمینان پیدا کردند که بانک مرکزی آمریکا در دسامبر افزایش نرخ‌های بهره را تصویب خواهد کرد. نرخ‌های بهره بالاتر، قیمت طلا که سوددهی ندارد را تحت فشار قرار داده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

طبق آمار تامسون رویترز، معامله‌گران احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا را ۹۰.۲ درصد ارزیابی می‌کند.

به گفته برایان لاین مدیر کل شرکت "گلدسیلور سنترال" در سنگاپور، قوی شدن ارزش دلار که تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت بوده قیمت طلا را تحت فشار نزولی قرار داده و معاملات این فلز را در حدود ۱۲۷۵ دلار محدود کرده است.

دلار روز دوشنبه به بالاترین رکورد حدود هشت ماه گذشته در برابر ین ژاپن رسید. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، آخرین بار در ۹۴.۹۳۸ واحد ایستاد.

در این بین به نظر می‌رسد طلا در واکنش به تحولات سیاسی در عربستان سعودی، اندکی از تقاضا برای دارایی مطمئن حمایت یافته است. ولیعهد عربستان اوایل هفته جاری با دستگیری شماری از اعضای سیاسی و تجاری عالی‌رتبه تحت برنامه مقابله با فساد، به تحکیم قدرت خود پرداخت.

تحلیلگران همچنین اظهار کردند طلا ممکن است از سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به آسیا و تلاش وی برای ایجاد یک جبهه واحد با ژاپن علیه کره شمالی حمایت پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۶.۸۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۲۱.۸۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۹۸.۲۰ دلار رسید.

نظرات بینندگان