arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

بوتفلیقه اختیارات بیشتری به نخست وزیر داد/ تمایل نخست‌وزیر برای نامزدی در انتخابات

رئیس‌جمهوری الجزایر اختیارات بیشتری به احمد اویحیی در راستای نظارت بر موسسات بزرگ در بخش‌های وزارتی اعطا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری الجزایر اختیارات بیشتری به احمد اویحیی در راستای نظارت بر موسسات بزرگ در بخش‌های وزارتی اعطا کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "الخبر" الجزائر، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر به احمد اویحیی، نخست وزیر این کشور اختیارات بیشتری داده است.

وی روز یکشنبه احمد اویحیی را به عنوان ناظر مستقیم بر موسسات بزرگ وابسته به بخش‌های وزراتی تعیین کرد که مامور اجرای پروژه‌های استراتژیک و حساس اجتماعی و اقتصادی هستند و بودجه هنگفتی به منظور به ثمر نشستن آنها و تکمیل پروژه‌ها به این موسسات داده شده است.

این روزنامه الجزائری همچنین به نقل از منابعی نوشت که اویحیی، دستورات ریاست جمهوری را به منظور آغاز به کار در بخش‌های حساس از نظر اقتصادی و اجتماعی در نزدیکترین زمان ممکن دریافت کرده تا کلید به ثمر نشاندن مهمترین پروژه‌ها را بزند. پروژه‌های مسکونی در راس این برنامه‌هاست.

به منظور حضور اویحیی در این ماموریت جدید بوتفلیقه به طور رسمی به او دستور داده است تا حکم اجرایی را تنظیم کند که در رابطه با انتقال اختیارات و مسؤولیت‌ها از وزیران مربوطه در بخش‌هایی مورد نظری است که از این پس نخست وزیر عهده‌دار آنها می‌شود.

از سوی دیگر نخست وزیر الجزایر اعلام کرد که به دنبال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شود.

وی تاکید کرد که اگر بوتفلیقه برای دور پنجم کاندیدای ریاست‌جمهوری شود او هرگز نامزد نخواهد شد و در این صورت از بوتفلیقه حمایت خواهد کرد چراکه معتقد است نمی‌توان علیه رئیس‌جمهور بود.

اویحیی اخیرا کمپین انتخابات محلی را به نفع حزب متبوعش یعنی حزب تجمع ملی دموکراتیک در شهر "سطیف" واقع در ۳۰۰ کیلومتری شرق پایتخت الجزائر اداره می‌کرد و حزب او در تمامی بخش‌های شهرداری‌ها وزارتخانه‌ها و پارلمان حضور دارد.

نظرات بینندگان