arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

جنبش تغییر درخواست نیچروان بارزانی را رد کرد/ تاکید مجدد بر تشکیل دولت نجات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند ساعت بعد از اعلام آمادگی نخست وزیر منطقه کردستان عراق برای بازگشت وزرای جنبش تغییر به کابینه اقلیم، این حزب با رد این درخواست بار دیگر بر منحل کردن تشکیلات منطقه کردستان عراق و تشکیل دولت نجات تاکید کرد.

شورش حاجی سخنگوی جنبش تغییر (گوران) در اظهاراتی که دوشنبه در رسانه های محلی بازتاب یافت، با رد درخواست نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق گفت: حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق و البته تشکیلات کردستان عراق متحمل شکست بزرگی شده و عامل مصائب بزرگی برای مردم کرد شدند و ما درخواستمان این است که به همین دلیل از قدرت کناره گیری کنند.

وی افزود: مسعود بارزانی به هر دلیلی از قدرت کناره گیری کرد، حالا درخواست ما این است که تشکیلات کردستان عراق نیز از قدرت کناره گیری کرده و دولت نجات اقلیم کردستان عراق به منظور آغاز گفتگو با بغداد و برگزاری انتخابات تشکیل شود.

به گفته سخنگوی جنبش تغییر، امکان ندارد که طرفی شکست خورده برود با طرف مقابل که بازی را برده است مذاکره و توافق کند.

شورش حاجی در خصوص عدم حضور اعضای جنبش تغییر در کابینه اقلیم نیز اظهار داشت: استعفای اعضای این حزب در دولت اقلیم در نشست بعدی حزب مطرح و تصویب خواهد شد.

نیچروان بارزانی نخست وزیر تشکیلات کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود با ابراز تاسف از اتفاقات ناخوشایندی که در روابط حزب دمکرات کردستان عراق و جنبش تغییر روی داد از بازگشت وزرای جنبش تغییر به کابینه دولت اقلیم ابراز خرسندی و از آن استقبال کرد.

جنبش تغییر بعد از برگزاری یک جانبه همه پرسی سوم مهرماه در کردستان عراق، ریاست و دولت منطقه کردستان را مسئول شکست همه پرسی دانست و خواهان کناره گیری بارزانی از قدرت و همزمان منحل شدن تشکیلات اقلیم شد.

نظرات بینندگان