arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

واکنش علی ضیا به منتقدان برنامه گفت‌وگو با بدل‌های مسی، اصفهانی و گلزار: برخی جمله ها حال آدم را بد می‌کند

علی ضیا با پاسخ گفتن به انتقادهایی که درباره‌ی برنامه روز دانش آموز «فرمول یک» مطرح شده است،‌ خطاب به منتقدان گفت: اگر قرار است برنامه‌ای را نقد کنیم، کاش یک دقیقه از آن را نمی‌دیدیم و لااقل یک ساعت آن را می‌دیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می‌کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی ضیا با پاسخ گفتن به انتقادهایی که درباره‌ی برنامه روز دانش آموز «فرمول یک» مطرح شده است،‌ خطاب به منتقدان گفت: اگر قرار است برنامه‌ای را نقد کنیم، کاش یک دقیقه از آن را نمی‌دیدیم و لااقل یک ساعت آن را می‌دیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می‌کردیم.

به گزارش روابط عمومی «فرمول یک»، ضیا همچنین توضیح داد: ما شنبه برنامه‌ای داشتیم که دو مهمان خوش سر و زبان در آن حضور داشتند، چند ویدئو از این دو مهمان به صورت گسترده در فضای مختلف منتشر شد، خیلی‌ها دوست داشتند و خندیدند و رفقایمان می‌گفتند از این که این کودکان در تلویزیون هستند خوشحالیم. انتقاداتی هم بوده که برخی دقیق و درست است و همیشه وجود داشته است، اما با احترامی که برای برخی منتقدان که مخالف برنامه بودند قائلم، لازم است توضیحاتی بدهم.

وی افزود: برخی می‌گویند این کودکان هیچ استعدادی نداشته‌اند و چرا آمده‌اند؟ استعداد شیرین زبانی این دو کودک خیلی اتفاقی کشف شده و حالا خانواده‌شان دارند این استعدادها را پرورش می‌دهند، وقتی کسی برای کودکی برنامه‌ریزی می‌کند، او را به کلاس های مختلف می برد و... دارد استعداد او را پرورش می دهد.

این مجری ادامه داد: برخی گفته بودند چرا آدم‌هایی که در اینستاگرام معروف می‌شوند به تلویزیون می‌آیند؟ لطفا تقابل ایجاد نکنید، تلویزیون این سرزمین برای همه مردم است، برخی مردان سیاست هم از اینستاگرام به عنوان رسانه در کنار مهم‌ترین رسانه سرزمینمان که تلویزیون است استفاده می‌کنند. برخی گفته بودند کاش این بچه‌ها ممنوع التصویر شوند! ای کاش برای دشمنمان هم ممنوعیت در هیچ عرصه‌ای را نخواهیم.

ضیا با بیان اینکه این جمله‌ها حال آدم را بد می‌کند، تصریح کرد: فرد دیگری گفته بود کاش اینستاگرام نبود، ما هم می‌گوییم کاش نبود و آدم‌ها یک دقیقه‌ای همدیگر را نقد نمی‌کردند! اگر قرار است برنامه‌ای را نقد کنیم کاش یک دقیقه آن را نمی‌دیدیم و لااقل یک ساعت آن را می‌دیدیم یا یک سلسله برنامه را تماشا می کردیم.

وی درباره تاثیرگذاری «فرمول یک» گفت: روز اول جوان آرایشگری روی این صندلی نشست که ناامید بود اما حالا به برکت تلویزیون زندگی‌اش سرو سامان پیدا کرده و خواهرانش هم دارند ازدواج می‌کنند. هزار نفر از کسانی که تا به حال به مشهد نرفته بودند با این برنامه به زیارت بارگاه امام رضا (ع) رفتند. کلی جهیزیه دادیم، کسانی که شناسنامه نداشتند شناسنامه‌دار شدند.

این مجری ادامه داد: به خاطر مشکل یکی از کودکان این سرزمین وزیر آموزش و پرورش را دعوت کردیم و با او گفتگو کردیم که چرا در برخی مدارس دولتی رفتارهای نامناسبی با کودکان می‌شود؟

ضیا تصریح کرد: لطفا اگر می‌خواهید نقد کنید، به خودتان احترام بگذارید، دقیق نقد کنید، کسانی که فکر می کردند سراسر زندگی بازنده‌اند و فرصتی برای بردن ندارند، روی این صندلی نشسته‌اند در کنار کسانی که برنده‌های واقعی این سرزمین هستند. این برنامه برای اولین بار این فرصت را به کسانی که بازنده بودند داده که بیایند و خودشان را پیدا کنند. برنامه ما را با افتخار مردم هدایت می‌کنند، آنها مشکلاتشان را می‌گویند و ما برنامه را بر اساس مشکلات آنها جلو می بریم.

وی با اعلام تشکر از همه کسانی که یک ساعت وقت گذاشتند و برنامه را کامل دیدند، تأکید کرد: هجمه‌ها آنقدر زیاد بوده که همه ناشی از یک دقیقه دیدن برنامه بوده است. قطعا من هم اشتباهاتی می‌کنم اما ای کاش همه هر حرفی می‌خواهیم بزنیم رصد کنیم و دقیق، صحیح و تمیز حرف بزنیم.

مجری «فرمول یک» در پایان گفت: راستی این بچه‌ها در برنامه‌های دیگری هم رفته بودند اما ممنونم که برنامه ما اینقدر پرمخاطب است که این همه بازتاب برای حضورشان در برنامه ما رقم خورده است!

گفت‌وگو با بدل‌های گلزار، اصفهانی و مسی

اما به روال سه‌شنبه‌های «فرمول یک»، این هفته هم یک پرونده در برنامه پیگیری شد؛ "شهرت و شباهت" که با حضور بدل‌های محمدرضا گلزار، محمد اصفهانی و مسی همراه بود.

در ادامه ضیا میزبان مهدی پیرنجم الدین، بدل محمد اصفهانی شد که درباره این موضوع گفت: سالها پیش که آقای اصفهانی در بورس بودند، متوجه این شباهت شدم. هرجایی که می رفتم مردم نگاه‌های خاصی به من داشتند. برایم سوال شده بود قضیه چیست؟ تا اینکه در پاساژ عالی قاپو اصفهان به سی‌دی فروشی رفته بودیم که روی یکی از سی‌دی‌ها عکس فردی را دیدم که شبیه من بود و آن موقع فهمیدم من به چه کسی شباهت دارم.

وی افزود: از آنجایی که دوست ندارم به خاطر کسی دیگر به من احترام بگذارند و جلب توجه کنند، تصمیم گرفتم خودم وارد عرصه موسیقی شوم و آواز بخوانم!

پیرنجم الدین ادامه داد: چهره بنده خدادادی است، از اول اینطور بوده‌ام و سعی نکرده‌ام و نخواهم کرد چهره‌ام را شبیه او کنم. اما خیلی‌ها گفته‌اند من دارم خودم را شبیه ایشان می‌کنم. از طرفی مردم فکر می‌کنند من نمی‌خواهم با آنها عکس بگیرم یا به آنها امضا بدهم برای همین می‌گویم اصفهانی نیستم!

بدل اصفهانی تأکید کرد: به خاطر اطلاعات اشتباهی که به آقای اصفهانی داده بودند، ایشان از من شکایت کرد. اما حتی در دادگاه هم مرا با او اشتباه گرفتند و من تبرئه شدم. تلاش کرده ام با آقای اصفهانی ارتباط برقرار کنم اما ایشان به خاطر پیش زمینه بدی که از من دارند، قبول نکرده اند.

وی درباره ماجرای شکایت اصفهانی از خود توضیح داد: در اشتهارد کرج من اجرایی داشتم و در آن برنامه آقای ایرج نوذری هم مهمان بودند و قبل از من اجرا داشتند. او مرا نشناخت و تصور کرد دکتر اصفهانی هستم و در پایان اجرایش گفت ما امروز در خدمت دکتر محمد اصفهانی هستیم. ایشان خودش اشتباه متوجه شده بود و اعلام کرد. این موضوع برای مردم یک ذهنیت ایجاد کرد. وقتی هم که من روی صحنه رفتم و خود را نجم الدین معرفی کردم، به آقای نوذری بر خورد و نمی دانم چه شد که این ماجرا به گوش آقای اصفهانی رسید. من این موضوع را در دادگاه ارائه دادم و گفتند این موضوع را که خود آقای نوذری مطرح کرده و در دادگاه هم که حاضر نشده است. آقای مهدی یغمایی به عنوان شاهد و خود دکتر اصفهانی هم در دادگاه حاضر نشدند و بنده تبرئه شدم.

پیرنجم الدین در پایان گفت: آقای اصفهانی امیدوارم هرجا هستید سالم باشید و رابطه مان مهربانانه تر باشد.

کارگردانان سینما از من خواسته‌اند نقش گلزار را بازی کنم

محمدرضا امامی، بدل محمدرضا گلزار نیز دیگر مهمان برنامه بود که در سخنانی گفت: چند سالی است که از طریق فضای مجازی متوجه شده‌ام شبیه محمدرضا گلزار هستم. در کار مدلینگ بودم و تئاتر هم کار کرده‌ام. قرار است به زودی در سینما نیز ایفای نقش کنم.

وی با بیان اینکه از کودکی در کرمانشاه به بازیگری علاقه داشتم، ادامه داد: من محمدرضا امامی هستم نه محمدرضا گلزار و نمی خواهم از نام ایشان سوءاستفاده کنم. برخی کارگردان های سینما به من گفته اند بیا و نقش آقای گلزار را بازی کن اما من نپذیرفته ام و دوست دارم در کنار ایشان بازی کنم.

این فرد مشابه گلزار در پایان اظهار کرد: من همیشه می گویم من شبیه گلزار نیستم بلکه یک هوادار کوچک و دوستدار ایشان هستم. خدمت آقای گلزار سلام می کنم، من همیشه شما را دوست داشتم و سعی نکردم از اسم بزرگ شما سوءاستفاده کنم.

مسی نباید الگو باشد

رضا پرستش، بدل مسی نیز در بخش پایانی برنامه برای سومین بار مقابل ضیا نشست و گفت: اولین حضور من در تلویزیون در برنامه «فرمول یک» بود.

در این بخش ارتباط تلفنی با دکتر مهدی اسماعیل تبار، روان شناس برقرار شد که او در سخنانی گفت: من طلا بودن آقا رضا را به مسی بودن یک بازیکن غریبه ترجیح می‌دهم. من با الگو بودن مسی مخالفم. کسی که با یک زن زندگی می‌کند و از او دو بچه دارد و بعد از ۱۲ سال تازه با او ازدواج می‌کند، الگوی خوبی نیست!

پرستش در پاسخ گفت: من فقط شبیه مسی هستم و الگوی زندگی‌ام او نیست، فقط ظاهر من شبیه اوست!

اسماعیل تبار ادامه داد: فلان خانم گربه دارد و سگ دارد و هیچ اشکالی ندارد اما وقتی این را به فضای مجازی می‌آورد، دارد الگوی زندگی معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: کشوری که سه هزار سال تاریخ و تمدن دارد و یونسکو می گوید زمانی که غرب وجود نداشته، در آن مدنیت وجود داشته است، چرا دختر و پسر جوانش دوست دارند انگلیسی یاد بگیرند یا در فرانسه زندگی کنند؟

این روانشناس خطاب به بدل مسی بیان کرد: آقای پرستش شما به عنوان یک جوان ایرانی خودت می‌توانی کسی باشی.

پرستش نیز پاسخ داد: در ایرانی بودن من شکی نیست و این شباهت هم خدادادی است و کار و زندگی خودم را دارم.

اسماعیل تبار همچنین اظهار کرد: من اگر عزت نفس داشته باشم لازم نیست شبیه کسی باشم، بلکه شبیه خودم هستم. آقای پرستش اگر بارسلون رفتی نیو کمپ نرو، اگر نیو کمپ رفتی، پشت در کمپ نرو، اگر رفتی برای مسی دست تکان نده، من به عنوان یک ایرانی دلم می شکند!

پرستش نیز اعلام کرد: من به دعوت رسمی باشگاه بارسلونا به نیوکمپ رفتم.

وی همچنین در پاسخ به سوال این روانشناس که اگر مسی سرش را کچل کند، شما هم این کار را می کنی؟! بیان کرد صد در صد او هم کچل خواهد کرد.

این مسی ایرانی ادامه داد: من سعی می کنم از این شباهت به نفع کارهای خوب استفاده کنم. خیریه ها و مدارس مختلفی بوده که کودکان بی سرپرست داشته اند و من برای دیدارشان رفته ام و باعث شادی شان شده ام اما هیچوقت ویدئویی از این اتفاقات منتشر نکرده ام.

پرستش که از هجمه های اخیر ناراحت بود همچنین تصریح کرد: به من می گویند تو آبروی ایران را برده‌ای، این همه کودک آزاری داریم و من به تنهایی آبروی ایران را برده ام!؟

«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه ها پس از اذان مغرب از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

نظرات بینندگان