arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

فرمانده ارتش: ناو خارک قرار بود به رستوران تبدیل شود اما راهی دریای مدیترانه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه باید با مدیریت جهادی شتاب مضاعفی در نیروی دریایی ایجاد کرد گفت: دشمن یک لحظه برای ضربه زدن به ما غفلت نمی کند و ما هم باید با تمام قدرت در مقابل دشمن بایستیم.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید رحیم موسوی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه وظایف فرمانده جدید نیروی دریایی سخت و سنگین است اظهار کرد: یک جنبه از این سختی به دلیل جانشینی امیر سیاری است. زیرا حیات جدید نیروی دریایی با امیر سیاری در هم آمیخته است. ما قدردان زحمات امیر سیاری هستیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که می خواستیم برای امیر سیاری جایگزینی پیدا کنم ، با 40 ،50 نفر صحبت کردم تا به یک جمع بندی برسم. در پایان شش نفر که افراد توانمندی بودند را انتخاب کردم ولی نتوانستم یکی از آنها را انتخاب کنم. بنابراین چند گردش کار را از آنها نوشتم و انتخاب را به رهبری واگذار کردم و ایشان هم امیر خانزادی را انتخاب کردند.

امیر موسوی با بیان اینکه کاری که امیر سیاری در نیروی دریایی انجام داد یک کار و مدیریت جهادی بود، خاطر نشان کرد: امیر سیاری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. به خاطر دارم گردش کار از رده خارج شدن ناو خارک در دستور کار بود. آن ناو قرار بود به یک تالار یا رستوران تبدیل شود اما با اقدام امیر سیاری اکنون ناو خارک به حرکت درآمده و چندین ماموریت انجام داده و به دریای مدیترانه رفته است. امیر سیاری حدود 20 بار از رهبری تقدیر و تعریف گرفته‌اند که این یک رکورد دست نیافتنی است. به همین دلیل هم کار امیر خانزادی سنگین است. من احساس می کردم نیروی دریایی و امیر سیاری یک نفر هستند و چگونه می شود این دو را از هم جدا کرد. اما به هر حال برای حرکت پرشتاب تر چنین تغییراتی لازم است.

فرمانده ارتش خاطر نشان کرد: براساس متن حکم رهبری به امیر خانزادی، ایشان حرکت‌های نیروی دریایی را تایید کردند. ایشان از امیر خانزادی عزم راسخ، اهتمام والا و تعامل سازنده را خواستند. امیر خانزادی باید کار جهادی بکند. کار جهادی یعنی کاری سخت توام با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات. موانع زیادی پیش روی ما است که باید آنها را کنار بگذاریم با وجود همین موانع هم نیروی دریایی به اقصی نقاط جهان پا گذاشته است. فرمانده جدید این نیرو با کار جهادی می تواند نیروی دریایی را با سرعت بیشتری حرکت دهد.

وی تاکید کرد: تعامل سازنده میان نیروی دریایی با سایر نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مسلح می تواند ما را موفق کند. قابلیت‌ها و ظرفیت های زیادی هم در نیروهای مسلح و کشور وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد. رهبری هم خواستار شتاب مضاعف در حرکت ما هستند.

امیر موسوی همچنین گفت: ما باید ارتقای توان نظامی کشور را به جد دنبال کنیم زیرا دشمنان ما یک لحظه از توطئه کردن علیه ما دست برنمی دارند و اتاق فکر آنها مدام در جهت تضعیف نظام فعال است. بنابراین ما هم حق نداریم با روش‌های معمول مقابل آنها اقدام کنیم. بصیرت انقلابی حکم میکند با تمام قدرت اقدام کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه چند فرمانده از نیروی دریایی به ستاد ارتش منتقل خواهند شد، گفت: امیر تورج حسنی مقدم نیز به عنوان جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش منصوب شده است.

نظرات بینندگان