arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶

بازداشت باند سرقت گوشی‌های همراه در مرز مهران

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی از بازداشت باند سه نفره سرقت گوشی های تلفن همراه در مرز مهران خبر داد و گفت: از این باند 13 دستگاه گوشی مسروقه و تعدادی پاوربانک و شارژر کشف و ضبط شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی از بازداشت باند سه نفره سرقت گوشی های تلفن همراه در مرز مهران خبر داد و گفت: از این باند 13 دستگاه گوشی مسروقه و تعدادی پاوربانک و شارژر کشف و ضبط شده است.

به گزارش انتخاب، سرهنگ رضا موذن گفت: در راستای اجرای ماموریت های تخصصی پلیس آگاهی، افسران مجرب در شهر مهران و پایانه مرزی مهران برای کشف و شناسایی متهمان و سارقان حرفه ای به کار گرفته شده اند.

وی ادامه داد: با شناسایی سارقان در مرز مهران مشخص شد این افراد خروج غیرمجاز از مرزها داشته اند که در بدو ورود شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ موذن گفت: پنج نفر از مال باختگان که به شهر عراق برای زیارت رفته بودند، وقتی وارد ایران شدند با شناسایی مدارک و احراز هویت آنها، گوشی های مسروقه به آنها استرداد شد و استرداد بقیه گوشی ها نیز در دست اقدام است.

به گفته وی این سه سارق سوابق متعدد در سرقت و جیب بری داشته اند.

توصیه پلیس در استفاده از ایستگاه های صلواتی شارژ گوشی

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی در مورد استفاده از ایستگاه های صلواتی شارژ گوشی های همراه، گفت: افرادی که می خواهند از این ایستگاه ها استفاده کنند، باید تا تمام شدن شارژ گوشی در کنار تلفن همراه خود باشند تا گوشی آنها مورد سرقت قرار نگیرد.

سرهنگ موذن گفت: بهتر است زائران از موکب ها و اماکنی که برای شارژ درنظرگرفته شده است، استفاده کنند و تا شارژ کامل در محل حضور داشته باشند. همچنین از اماکنی استفاده کنند که افراد آن دارای صلاحیت باشند.

استفاده از افسران مجرب و چهره زن در مرزها

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: امسال با توجه به اینکه زائران بسیاری قصد عزیمت به کربلا را داشتند، طرح ویژه ای در دستورکار قرار گرفت مبنی بر استفاده از افسران توانمند و متخصص در بحث سرقت های متناوب در استان های هدف است.

موذن گفت: امسال از ستاد و استانها 60 افسر جز و ارشد انتخاب شده و در استان های هدف و مهران به کار گرفته شده اند.

وی اظهار کرد: این افسران توفیق های خوبی در شناسایی سارقان، جیب برها و کف زن ها و سرقت های خرد داشته اند و تخصص بسیار خوبی در چهره زنی دارند.

موذن گفت: در بحث مبارزه با سرقت در مهران علاوه بر استفاده از تجهیزات الکترونیکی و تخصصی در بحث اطلاعات و شناسایی سرقت و وضعیت حال سارقان دستگیر شده از دو دستگاه پلاک خوان نیز استفاده کردیم که تاکنون رشد خوبی در بحث خودروهای مسروقه و توقیفی داشته است و به عنوان ابزار فنی برای کمک به شناسایی اموال مسروقه به کار گرفته شده است.

رشد 700 درصدی دستگیری و 250 درصدی کشفیات سرقت

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی همچنین از رشد بیش از 700 درصدی دستگیری و 250 درصدی کشفیات در بحث سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته (اربعین سال گذشته) خبر داد و گفت: این آمار نشان دهنده موفقیت حضور افسران چهره زن در شهر مهران و پایانه مرز مهران بوده است.

رکورد 2 هزار پلاک خوانی خودروها و کشف 75 دستگاه توقیفی

سرهنگ موذن اضافه کرد: سیستم های پلاک خوان در مسیر ورودی به شهر مهران به کارگرفته شده است زیرا خوردهای مسروقه و توقیفی در این مسیر توقف می کنند؛ علاوه بر این در مسیر خروجی از شهر مهران و در داخل شهر و پرکینگ ها و اماکن عمومی و خصوصی از توان دستگاه های پلاک خوان ها استفاده شده است.

به گفته وی تا این لحظه پنج دستگاه سرقتی که مرتبط به بحث سرقت خودرو و خودروهای توقیفی بوده کشف شده است و 75 دستگاه خودروی توقیفی که بیشتر در بحث لیزینگ بودند نیز کشف شد.

وی از رکورد 20 هزار پلاک خوانی از طریق لپ تاپ و به صورت اتوماتیک با دوربین های پلاک خوان خبر داد و از زائران خواست تا از حمل اشیای ارزشمند و غیرضروری اجتناب کرده و خودروهای خود را در پارکینگ های مجاز دارای قبض پارکینگ و افرادی که دارای لباس خاص برای نگهداری خودرو هستند، قرار دهند.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان