arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

درخواست‌ اروپایی‌ها برای صادرات گوشت گاو به ایران بدون محدودیت سنی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیونر اتحادیه اروپا و هیات همراه در دیدار امروز خود با وزیر جهاد کشاورزی و معاونینش درخواست‌های عجیبی از حجتی داشت که می‌توان به صادرات گوشت گاو بدون محدودیت سنی، لبنیات، شیرخشک و میوه تازه از جمله کیوی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، فیل هوگان و هیات همراه در دیدار امروز خود با محمود حجتی در وزارت جهاد کشاورزی درباره تحکیم روابط اتحادیه اروپا و ایران در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع غذایی صحبت کرد و گفت: ایران می‌تواند به جای مذاکره و تفاهم با تک تک اعضای اتحادیه اروپا با خود اتحادیه وارد مذاکره شود و به تفاهم برسد که قطعا این دیدار کمک فراوانی به تحکیم روابط اتحادیه اروپا با ایران در حوزه‌های اقتصادی خواهد کرد.

در این دیدار کمیسیونر اتحادیه اروپا خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از برنامه ایران برای پیوستن مجدد به شورای جهانی زیتون پرسید و اظهار کرد: می‌خواهم بدانم که آیا مجددا به شورای جهانی زیتون می‌پیوندید یا خیر؟ همچنین برای صادرات روغن زیتون به ایران با مشکل مواجه شده‌ایم که باید در نشستی به بررسی و پیگیری حل این مشکل بپردازیم.

وی درخواست کرد که صادرات گوشت گاو از اتحادیه اروپا بدون محدودیت سنی از سوی ایران تسهیل شود. از سوی دیگر نیز صادرات محصولات لبنی مانند شیرخشک از دیگر درخواست‌های ما است.

فیل هوگان ادامه داد: گرچه شما خارج از فصل، کیوی از نیوزیلند وارد می‌کنید اما ما نمی‌خواهیم با این کشور رقابت کنیم و درخواست داریم مشکلات سر راه صادرات میوه تازه به ایران حل شود. البته می‌توانیم با پیگیری‌های متعدد و تشکیل هیات مشترک تجاری این موارد را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

برچسب ها: اروپا ، گوشت گاو
نظرات بینندگان