arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
گزارش «انتخاب» از ورود انتصابات به مراحل حساس

«باقی مانده حلقه نزدیک قالیباف» در شهرداری تهران!

با حضور چیذری در شرکت شهربان و حریم بان و جذب نیروهایی برای مواجهه با دستفروشان با سوابق خاص!!، این مدیر جوان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و بارها عملکرد این مدیر مورد نقد و ارزیابی از سوی رسانه ها و حتی اعضای شورای چهارم قرار گرفت. جذب نیروهایی با حداقل تحصیلات و آموزش در نقش «بزن بهادر» ها از اشکالات مدیریتی این فرد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حیات خلوت سیاسی قالیباف در شهرداری تهران!

هنوز زمان کوتاهی از آغاز مسئولیت محمدعلی  نجفی در شهرداری تهران گذشته و طبیعتاً فرصت برای تغییرات اساسی، همچنان باقیست؛ با این حال، رصد به موقع فعالیت ها و انتصابات در شهرداری می تواند کمک ویژه ای برای شهرداری تهران و شخص دکتر نجفی باشد. این روزها اما حساسیت ها نسبت به «باقی مانده های حلقه نزدیک قالیباف» افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار شهری «انتخاب»،  شرکت شهربان و حریم بان در دوران مدیریت قالیباف به عنوان حیات خلوط فعالیت های سیاسی مدیریت پیشین شهرداری تهران بوده است، مدیرعامل جوان این شرکت در انتخابات سال 96 در کنار قالیباف حضور فعالی داشت و حالا همچنان با گذشت حدود 3 ماه از مستقر شدن مدیریت جدید در شهرداری تهران به عنوان مدیرعامل مشغول به کار است.

9 اسفندماه سال 93 بود که ابوالقاسم چیذری جایگرین احسان شریفی در شرکت شهربان و حریم بان شد. چیذری از حلقه های نزدیک قالیباف محسوب می شود و در جریان انتخابات ریاست جمهوری بعنوان مسئول یکی از مناطق انتخابات حضور فعالی داشت، به طوری که در بیشتر سفرهای انتخاباتی قالیباف را همراهی می کرد. وی عضو جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی، جمعیت نزدیک به قالیباف نیز است.

شرکت شهربان و حریم بان همواره به یکی از شرکتهای زیرمجموعه شهرداری تهران حیات خلوت فعالیت های سیاسی و انتخاباتی شهرداری بوده است. اعضای هیات مدیره این شرکت نیز از حلقه های نزدیک به قالیباف هستند که می توان به منصور باقرصاد اشاره کرد.

با حضور چیذری در شرکت شهربان و حریم بان و جذب نیروهایی برای مواجهه با دستفروشان با سوابق خاص!!، این مدیر جوان مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و بارها عملکرد این مدیر مورد نقد و ارزیابی از سوی رسانه ها و حتی اعضای شورای چهارم قرار گرفت. جذب نیروهایی با حداقل تحصیلات و آموزش در نقش «بزن بهادر» ها از اشکالات مدیریتی این فرد است. فیلمها و تصاویر درگیری این نیروها با وسایلی غیرمتعارف هنوز در شبکه های اجتماعی در معرض دید مخاطبین قرار دارد.

حیات خلوت سیاسی قالیباف در شهرداری تهران!

براساس گزارش خبرنگار «انتخاب»، سوگمندانه شرکتی که قرار بود برای ایجاد نظم شهری تلاش کند،  بارها و بارها با اقدامات چکشی به اصطلاح «جهادی» با دستفروشان خرده پا و مماشات و تعامل با باندهای توزیع کننده کودکان کار، میوه فروشان و غیره ، نظم شهر را دستخوش تهدیدات بسیار قرار داده است.

اگرچه انتصاب مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان از اختیارات معاون خدمات شهری و هیات رئیسه است اما در انتخاب چیذری به عنوان مدیرعامل قالیباف به طور مستقیم دخالت داشت. متاسفانه هنوز معاون خدمات شهری شهرداری تهران تغییر نکرده است و طبعاً نمی توان امیدوار بود که فرد انتصابی قالیباف از سوی معاون انتخابی وی برکنار شود!

نزدیک به سه ماه است که مدیریت جدید شهری بر شهر تهران حاکم شده است؛ اگرچه در این مدت روند انتصابات در حال انجام است اما شهروندانی که به لیست امید شورای شهر رای دادند انتظار دارند تفکر تدبیر و امید ، اصلاح طلبی توام با میانه گزینی و اخلاق مداری بر مدیریت شهری حاکم شود؛ بی تردید این تفکر با تغییر فوری نیروهای نامرتبطی چون چیذری و انتصاب متخصصین و نیروی مجرب و متعهد بر سازمان ها و شرکت ها و نهادهای شهرداری قابلیت اجرا دارد و علی القاعده، نمی توان امیدوار بود که مدیریت کنونی شهربا حضور چهره‌های پیشانی سفید ستادهای قالیباف در انتخابات که تمام تلاش خود را برای خدمت به شخص قالیباف، نه شهر تهران به کار بستدند، به مسیر طبیعی خود بازگردد.

نظرات بینندگان