arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

استقرار 140 آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ قطعی دست‌کم 200 تن در زمین لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ قطعی دست‌کم 200 تن در زمین لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین آمار جان باختگان و مصدومان زمین زلزله غرب کشور گفت: آمار قطعی از جان باختگان زلزله غرب کشور حاکی از این است که تاکنون دست‌کم 200 تن جان خود را از دست داده‌اند.

وی درباره تعداد مصدومان نیز اظهار کرد: 1680 تن نیز آخرین آماری است که از تعداد مصدوم شدگان این زمین زلزله گزارش شده است.

سعیدی همچنین اعلام کرد که عملیات جستجو و امداد و نجات با گذشت حدود 12 ساعت از وقوع زمین زلزله همچنان در مناطق زلزله زده ادامه دارد.

وی مناطق قصرشیرین، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله،‌جوان رود و ... را جزء مناطق دارای بیشترین آسیب دیدگی در پی زمین لرزه شب گذشته اعلام کرد.

سعیدی با بیان اینکه تعداد مصدومین و فوتی‌های زلزله زیاد است اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران سازمان مدیریت بحران کشور تنها سازمانی است که اخبار از تعداد فوتی‌ها، مصدومان و آخرین روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین گفت: 140 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند اما از مردم می‌خواهیم که همراهی خوبی با نیروهای امدادی داشته و مسیرهای آمبولانس را باز کنند چرا که این ثانیه‌ها طلایی است.

سعیدی ادامه داد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر کمبود امکانات نداشته ‌ایم.

نظرات بینندگان