arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

125 مصدوم زلزله در راه تهران/ درخواست از شهرداری برای اسکان همراهان مصدومان

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از شهرداری تهران و دستگاههای حمایتی درخواست کرد در زمینه تامین اسکان همراهان مجروحان منتقل شده به تهران همکاری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از شهرداری تهران و دستگاههای حمایتی درخواست کرد در زمینه تامین اسکان همراهان مجروحان منتقل شده به تهران همکاری کنند.

به گزارش انتخاب، علیرضا عسگری با اشاره به مدیریت موفق دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اقدامات درمانی حادثه شب گذشته زلزله غرب کشور اظهار کرد: با توجه به تخریبی که در برخی بیمارستان‌های منطقه صورت گرفته، بیماران نیازمند به اقدامات درمانی بیشتر به شهرستان‌های همجوار به خوبی منتقل شده‌اند. ۱۲۵ بیمار نیز وارد تهران می‌شوند و هماهنگی‌های لازم با تهران و البرز برای پذیرش آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: کادر اعزام پزشکان و پرستاران داوطلب به این مناطق به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند. ۲۰۰ نیروی پزشک و پرستار نیز به کادر درمانی کرمانشاه اضافه می‌شوند. وزیر بهداشت نیز در حال حاضر به همراه معاونان و مشاوران خود در منطقه حضور دارد.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اشاره به نگرانی در حوزه بهداشت و همچنین سلامت آب اشامیدنی در این مناطق اظهار کرد: این موضوع که شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده به چه سمتی می‌رود در گروی تامین نیازهای اولیه و آب آشامیدنی است. در ستاد مدیریت بحران که در کرمانشاه برگزار شده است این موضوع قابل رصد است اما الان نمی‌توان به صورت قاطع درخصوص مشکلات بهداشتی اظهار نظر کرد.

عسگری تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های مسئول در حال فعالیت و امدادرسانی هستند. ما از شهرداری تهران و همچنین دستگاه‌های حمایتی انتظار داریم که به اسکان همراهان بیماری که از کرمانشاه به تهران اعزام می‌شوند کمک کنند چراکه آنها باید در شرایط روحی و روانی خوبی قرار بگیرند.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از مردم خواست که از حضور در فرودگاه و بیمارستان‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان خودداری کنند و مطمئن باشند که ستاد بحران درمان، مدیریت انتقال و درمان مصدومان را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان