arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶

احتمال بازگشت کره شمالی به فهرست کشورهای حامیتروریسم / ترامپ تصمیم بوش را لغو می‌کند؟

سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهوری آمریکا ظرف چند روز آینده تصمیم نهایی خود را پیرامون افزودن کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهوری آمریکا ظرف چند روز آینده تصمیم نهایی خود را پیرامون افزودن کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، پیرامون افزودن کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم گفت: رئیس جمهوری در روزهای آغازین هفته بعد، اعلانی در این باره خواهد داشت.
کره شمالی برای اولین بار در سال 1988 به فهرست کشورهای حامی تروریسم که از سوی وزارت خارجه آمریکا اعلام می شود، افزوده شد.
اما دولت جرج دبلیو بوش در سال 2008 برای پیشبرد مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ و بازرسی از سایت های این کشور، کره شمالی را از این فهرست خارج کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا که لحن شدیدی علیه کره شمالی اتخاذ کرده، در روزهای آینده تصمیم خود را درباره بازگرداندن پیونگ یانگ به فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام خواهد کرد.
ترامپ که سفر 13 روزه آسیایی خود را روز سه شنبه به پایان رساند، در کنفرانس خبری پس از ورود به کاخ سفید گفت: با شرکای خود صحبت کردیم که روش شکست خورده صبر استراتژیک را درباره کره شمالی پایان دهیم.
رئیس جمهوری آمریکا در این سفر سخنان متناقضی درباره کره شمالی بیان داشت. او هنگامی که در سئول بود، از یک سو پیونگ یانگ را تهدید کرد که آمریکا از همه توان نظامی خود برای مقابله با آنها استفاده خواهد کرد، و از سوی دیگر کره شمالی را به مذاکره دعوت کرد.

برچسب ها: کره شمالی ، بوش
نظرات بینندگان