arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

آمادگی رییس‌جمهور پیشین گرجستان برای به دست گرفتن دولت اوکراین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمادگی رییس‌جمهور پیشین گرجستان برای به دست گرفتن دولت اوکراین

میخائیل ساکاشویلی، رهبر حزب «جنبش نیروهای جدید» اوکراین، آمادگی خود را برای ریاست دولت جدید این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا از ودوموستی، وی در جمع هواداران خود در اجتماعی اعتراضی در برابر پارلمان اوکراین (رادا) گفت: ما نیازمند تشکیل فوری یک دولت جدید هستیم و باید برای ایجاد آن با یکدیگر همکاری کنیم. اوکراین فورا نیاز به مقامهای جدید و دولتی جدید دارد و ما باید با کمک یکدیگر دولت را تشکیل دهیم. من آماده ام این کار را با همراهی شما انجام دهم.

وی افزود: روز ۳ دسامبر کمپین «استیضاح مردمی» آغاز می‌شود، ما مراکز اطلاع رسانی را در مناطق مختلف اوکراین ایجاد کرده‌ایم، روز سه دسامبر برای مقامات اوکراینی ساعت X است. ما باید سازماندهی پیدا کنیم و من برای مطرح کردن صلح آمیز صدای مردم به سراسر کشور سفر خواهم کرد.

ساکاشویلی بار دیگر از طرفداران خود خواست تا به صورت مسالمت آمیز به دولت اعتراض کنند.

به گفته وی "تحریک جنبش ما طرحی از پیش برنامه ریزی شده مقامات اوکراین است اما برنامه عملی ما صلح آمیز، آرام و منطقی است."

اعتراض‌های احزاب مخالف دولت اوکراین در مقابل پارلمان این کشور همچنان ادامه دارد و آنان خواستار لغو مصونیت نمایندگان مجلس اوکراین، اصلاح قانون انتخابات و برکناری دولت کنونی هستند.

ساکاشویلی پیشتر رئیس جمهور گرجستان و فرماندار اودسای اوکراین بوده است که علی رغم دریافت پاسپورت اوکراینی، چندی پیش تابعیت وی توسط پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین لغو شد اما توانست مجددا از مرز لهستان وارد اوکراین شود و دادگاه اوکراین حکمی بر معتبر بودن مراحل دریافت اقامت اوکراین و شهروندی وی صادر کرد.

معترضان از 17 اکتبر در نزدیکی ساختمان پارلمان اوکراین اردو زده و خواهان اصلاحاتی نظیر ایجاد دادگاه ضد فساد، لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمان و اصلاح فرآیند قانونی برای استیضاح رئیس جمهور هستند.

نظرات بینندگان