arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

دو مستند بلند درباره سوریه در جمع نامزدهای انجمن تهیه‌کنندگان امریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو مستند بلند درباره سوریه در جمع نامزدهای انجمن تهیه‌کنندگان امریکا

انجمن تهیه‌کنندگان امریکا (PGA) اسامی نامزدهای جایزه بهترین تهیه‌کننده مستند بلند سینمایی را معرفی کرد. فهرست اعلام شده شامل سه نامزد است که محوریت همگی‌شان طبیعت و محیط زیست است: «در تعقیب کارول»، «زمین: یک روز شگفت‌انگیز» و «جین» که درباره جین گودال یکی از پیشگامان نخستی‌شناسی در شاخه جانورشناسی است.

دو فیلم دیگر با مضمون جنگ داخلی سوریه به تصویر کشیده شده‌اند: «ضجه‌های سوریه» و «شهر ارواح». دو فیلم آخر فهرست نامزدها نیز شامل «جاشوآ: نوجوان علیه قدرت ابرقدرت» و «روزنامه‌چی: زندگی و دوران بن بردلی» است.

فیلم «ضجه‌های سوریه» با محوریت جنگ داخلی سوریه و آوارگی پناهجویان سوری مقابل دوربین رفته است. «شهر ارواح» روایتگر ماجرای شهروند خبرنگارانی است که از شهر رقه در حالی که در محاصره نیروهای داعش قرار دارد، اخبار روز را گزارش می‌کنند.

مستند بلند «جاشوآ» نیز درباره یک نوجوان اکتیویست و فعال اجتماعی در هنگ کنگ است. «روزنامه‌چی» هم روایتی مستند از زندگی بن بردلی سردبیر تاثیرگذار روزنامه واشنگتن پست را ارایه می‌دهد و همزمان، فیلم جدید استیون اسپیلبرگ نیز با مضمونی مشابه امسال در فصل جوایز شرکت دارد. تام هنکس نقش سردبیر این روزنامه را در فیلم «پُست» ایفا کرده است.

دو فیلم «در تعقیب کارول» و «جاشوآ» محصول کمپانی نتفلیکس و «ضجه‌های سوریه» و «روزنامه‌چی» محصول اچ بی او هستند. در نتیجه، هر دو کمپانی با دو نامزدی در بخش مستند پیشتاز شمرده می‌شوند. امتیاز پخش مستند «زمین» متعلق به «بی بی سی ارث فیلمز» است و آمازون به همراه آی اف سی فیلمز پخش مستند «شهر ارواح» را بر عهده دارد. شبکه نشنال جئوگرافیک نیز پخش «جین» را بر عهده دارد.

بیست و نهمین مراسم سالانه اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان در تاریخ 20 ژانویه برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای بخش فیلم بلند، انیمیشن و رشته‌های تلویزیونی نیز پنجم ژانویه اعلام می‌شود.

بنابراین، فهرست نامزدهای مستند امسال به شرح زیر است:

در تعقیب کارول / Chasing Carol

شهر ارواح / City of Ghosts

ضجه‌های سوریه / Cries from Syria

زمین: یک روز شگفت‌انگیز / Earth: One Amazing Day

جین / Jane

جاشوآ: نوجوان علیه ابرقدرت / Joshua: Teenager vs. Superpower

روزنامه‌چی: زندگی و دوران بن بردلی / The Newspaperman: The Life and Times of Ben Bradlee

منبع: آی سینما

نظرات بینندگان