arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

روند رشد قیمت‌ نفت آهسته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت نفت روز چهارشنبه در شرایطی که تاثیر انتظارات برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک با رشد تولید آمریکا جبران شد، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش ایسنا، نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین‌المللی است، با هشت سنت افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات دوشنبه، ۶۲.۲۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۵۶.۵۰ دلار در هر بشکه رسید.

معامله‌گران می‌گویند آنها از انجام معاملات جدید بزرگ به دلیل ابهامی که در بازارها وجود دارد، اجتناب می‌کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان که در راس آنها روسیه قرار دارد، از ابتدای سال میلادی جاری با هدف پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت‌ها تولیدشان را محدود کرده‌اند.

توافق کاهش تولید در مارس سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، اما اوپک ۳۰ نوامبر برای گفت‌وگو درباره دورنمای سیاست تولید خود دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود اوپک با تمدید توافق کاهش تولید موافقت کند، زیرا با وجود کاهش اخیر ذخایر نفت جهانی، سطح آنها همچنان بالا مانده است اما تردیدهایی نسبت به تمایل برخی از مشارکت‌کنندگان برای ادامه محدودیت تولید وجود دارد.

به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره انرژی FGE، اگر کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک ادامه پیدا کند، مازاد ذخایر در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ به حدود ۵۰ میلیون بشکه بالای متوسط پنج ساله خواهد رسید، در حالی که این مازاد اکنون ۱۴۰ میلیون بشکه بالای متوسط پنج ساله است و قیمت‌ها به حدود ۶۵ تا ۷۰ دلار درهر بشکه صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، خارج از گروه تولیدکنندگانی که داوطلبانه تولیدشان را محدود کرده‌اند، بزرگترین دردسر برای اوپک رشد فعالیت حفاری آمریکا به خصوص تولیدکنندگان‌ نفت شیل بوده است.

شرکت مشاوره انرژی وست وود گلوبال انرژی اعلام کرده تولید نفت آمریکا با رشد شمار دکل‌های حفاری که ۳۱۶ حلقه از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و تا هفته گذشته به ۷۶۸ حلقه رسید، رشد سریع‌تری خواهد داشت.

نظرات بینندگان