arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

جانشین موگابه امروز به زیمبابوه باز می‌گردد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سابق رئیس جمهوری زیمبابوه امروز (چهارشنبه) به این کشور باز می‌گردد و انتظار می‌رود که به عنوان رئیس جمهوری پس از استعفای موگابه سوگند یاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لری ماوهیما، یکی از مقام‌های حزب حاکم زانو-پی اف زیمبابوه گفت، امرسون منانگاگوا در ساعت 11:30 به وقت گرینویچ به زیمبابوه می‌رسد. وی از ترس به خطر افتادن جانش پس از برکناری در اوایل ماه جاری میلادی از زیمبابوه خارج شده بود.

رابرت موگابه روز سه شنبه از سمت ریاست جمهوری زیمبابوه استعفا کرد؛ اقدامی که یک هفته پس از تلاش‌های ارتش و متحدان سیاسی‌اش برای پایان دادن به چهار دهه حکمرانی‌اش بر زیمبابوه صورت گرفت.

منانگاگوا مشهور به "کروکدیل" برای چندین دهه یک هم‌پیمان رابرت موگابه محسوب می‌شد و از او به عنوان کسی یاد می‌شد که از رئیسش مخوف‌تر است و موگابه کارهای کثیف را به او می‌سپارد.

منانگاگوا بعد از درگیری پیدا کردن با گریس، همسر موگابه متهم به خیانت و اخراج شد. با این حال او توانست حمایت مخالفان و ارتش زیمبابوه را به خود جلب کند.

ناظران اقدام موگابه در اخراج منانگاگوا را هموار کردن راه برای جانشینی گریس به جای او می‌دانستند. بعد از آن منانگاگوا که از حمایت ارتش برخوردار بود از کشور فرار کرد.

نظرات بینندگان