arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶

'فیسبوک، توییتر و یوتیوب' در پاکستان مسدود شد

دسترسی کاربران شبکه های اجتماعی در پاکستان، همزمان با اقدام پلیس پاکستان برای پایان دادن به تجمع گروه های مذهبی در فیض آباد حوالی اسلام آباد، دسترسی به 'فیسبوک، توئیتر و یوتیوب' مسدود شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دسترسی کاربران شبکه های اجتماعی در پاکستان، همزمان با اقدام پلیس پاکستان برای پایان دادن به تجمع گروه های مذهبی در فیض آباد حوالی اسلام آباد، دسترسی به 'فیسبوک، توئیتر و یوتیوب' مسدود شد.

به گزارش انتخاب، کاربران فضای مجازی پاکستان از عصر شنبه متوجه شدند که 'فیسبوک، توئیتر و یوتیوب' با محدودیت دسترسی مواجه شده است.

'فیسبوک، توییتر و یوتیوب' در پاکستان مسدود شد
ظهر امروز شنبه نیز بر اساس دستورالعمل سال ۲۰۱۵ پاکستان مبنی بر 'فعالیت رسانه های پاکستان ' و ممنوعیت پوشش زنده عملیات های امنیتی، برنامه های تمامی شبکه های تلویزیونی پاکستان در خصوص پوشش زنده عملیات پلیس علیه معترضان دولت قطع شد.

به گزارش رسانه های پاکستان در روز شنبه ، مقامات اداره رسانه های پاکستان (PEMRA) در روز شنبه به رسانه های تصویری این کشور اعلام کردند که پوشش زنده اعتراضات فیض آباد در نزدیکی پایتخت این کشور، بر اساس'دستورالعمل های فعالیت رسانه ای الکترونیکی' سال ۲۰۱۵ مبنی بر پوشش زنده عملیات امنیتی، ممنوع است.

به کانال های تلویزیونی این کشور توصیه شده است در این خصوص حساسیت بیشتری داشته و از پوشش زنده این اتفاقات خودداری کنند.

پیام رسان تلگرام نیز از حدود ۱۰ روز پیش، در بیشتر نقاط پاکستان در ارائه سرویس با محدودیت هایی مواجه شده است.

اگرچه مردم پاکستان از پیام رسان ' واتس آپ' بیش از ' تلگرام' استفاده می کنند و البته این محدودیت ها برای تلگرام حدود یکماه پیش نیز برای این پیام رسان در این کشور ایجاد شد که کم کم این مشکل رفع شد.

بر این اساس، دریافت خدمات پیام رسان تلگرام از برخی شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی قطع شده است و خدمات این پیام رسان تنها با اتصال به اینترنت برخی سیمکارت های این کشور امکانپذیر است.

البته برخی استفاده کنندگان از بسته های اینترنتی سیمکارت های موبایل پاکستان نیز مدعی اند با خرید بسته اینترنتی نیز نتوانسته اند از خدمات پیام رسان تلگرام استفاده کنند و تنها با استفاده از فیلتر شکن می توانند به تلگرام متصل شوند.

با پایان یافتن ضرب الاجل دولت پاکستان به معترضان در فیض آباد حوالی پایتخت این کشور، پلیس و نیروهای سپاه مرزی پاکستان صبح روز شنبه - امروز - برای پایان تحصن ضد دولتی وارد عمل شدند.

پلیس اسلام آباد امروز به همراه نیروهای سپاه مرزی (FC) برای پایان دادن به تحصن و اعتراضات ضد دولتی در خصوص حذف قانون 'سوگند به ختم نبوت' در فیش آباد حوالی اسلام آباد پایتخت این شهر وارد عمل شد.

بر اساس گزارش رسانه های تصویری پاکستان، پلیس با محاصره منطقه و برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

معترضان نیز در پاسخ به اقدام پلیس نسبت به پرتاب سنگ اقدام کردند.
به گفته برخی رسانه های پاکستان، پلیس همچنین برای متفرق کردن معترضان از 'باتوم و آب فشار قوی' استفاده کرده و در این اعتراضات همچنین تعدادی از معترضان زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، معترضان نیز به اقدامات تلافی جویانه علیه نیروهای پلیس روی آوردند.
بر اساس اخبار رسانه های پاکستان در درگیری امروز، یک نیروی پلیس کشته شده و چندین تن نیز زخمی شدند که در بیمارستان های 'راولپندی و اسلام آباد ' در حال درمان هستند.

به گزارش ' پایگاه خبری 'دیلی اکسپرس' پاکستان بیش از هشت هزار نیروی امنیتی و پلیس حدود ۳۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرده و تعدادی از آنها نیز زخمی شدند.

نیروهای امنیتی و پلیس در عملیات اولیه خود ۸۰ درصد منطقه را پاکسازی کردند اما معترضان مذهبی بعد از تجمع در یک مسجد دوباره نواحی را که از دست داده بودند تصرف کردند.

دولت پاکستان روز گذشته - جمعه - با صدور آخرین اولتیماتوم، از معترضان تحصن کننده در اعتراض به حذف قانون 'سوگند به ختم نبوت' خواست این محل را تا ساعت ۲۴ جمعه ترک کنند.

اعتراض جمعی از معترضان به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» از فرم های نمایندگی مجلس در فیض آباد حوالی اسلام آباد پایتخت پاکستان روز گذشته جمعه به نوزدهمین روز خود رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان