arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶

نمایش فیلم جدید مایکل فاسبندر در سینماهای روسیه ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یونیورسال در اقدامی غیرمنتظره نمایش فیلم مهیج جنایی «آدم برفی» با بازی مایکل فاسبندر و ربکا فرگوسن را در سینماهای زنجیره‌ای روسیه ممنوع اعلام کرد. به دنبال اختلاف این کمپانی پخش هالیوودی با سینماداران روسیه بر سر قیمت رزرو آنلاین بلیت، یونیورسال اقدام به پایین کشیدن این فیلم از پرده سینماها کرد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، یونیورسال نمایش فیلم جدید فاسبندر را در بزرگ‌ترین سینماهای زنجیره‌ای روسیه شامل «فرمولا کینو» و «سینما پارک» ممنوع کرد. دیروز، سینماداران روسیه درستی این خبر را تایید کردند. هر دو مجموعه سینما متعلق به الکساندر ماموت سرمایه‌دار و چهره بانفوذ روسیه است.

اوایل اکتبر، سرویس آنلاین خرید بلیت این دو سینمای زنجیره‌ای سرخود حق کمیسیونی برابر با ده درصد به قیمت بلیت‌های فیلم اضافه کرد. به گزارش رسانه‌های روسیه، استودیوهای هالیوود همگی مخالف این هزینه اضافی خدمات بوده‌اند اما در این میان، یونیورسال از همه سخت‌گیرانه‌تر رفتار کرده است. اوایل سال 2017، یونیورسال در اقدامی مشابه نمایش فیلم «ساخت امریکا» با بازی تام کروز را در سینماهای زنجیره‌ای ماموت تحریم کرد.

دیگر استودیوهای هالیوود راه حلی برای حل این معضل یافته‌اند از جمله فاکس که مجوز نمایش «قتل در قطار سریع السیر شرق» را برای سینماهای ماموت صادر کرده اما مانع فروش آنلاین بلیت از طریق سایت اختصاصی این سینماهای زنجیره‌ای شده است. فرمولا کینو و سینما پارک بزرگ‌ترین سینماهای زنجیره‌ای روسیه هستند که از این لحاظ به ترتیب رتبه نخست و دوم را دارند. روی‌هم‌رفته، این دو سینمای زنجیره‌ای بیش از 15.3 درصد کل اکران‌های گیشه روسیه را به خود اختصاص داده‌اند.

تریلر جنایی «آدم برفی» (The Snowman) به کارگردانی توماس آلفردسون که از حدود پنج هفته پیش در سینماهای امریکا اکران شد با بودجه 35 میلیون دلار ساخته شده است. این فیلم در گیشه امریکا فقط 6.6 میلیون دلار فروش کرد که شکستی بزرگ برای سازندگانش بود. کل فروش جهانی این فیلم 119 دقیقه ای تا امروز به بیش از 37 میلیون دلار رسیده است.

ای سینما

نظرات بینندگان