arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶

تصاویر : درگیری شدید جریان لبیک یا رسول الله با نیروهای پلیس پاکستان

بیش از ۲۵۰ نفر در درگیری گروه های مذهبی وابسته به جریان لبیک یا رسول الله با نیروهای پلیس پاکستان در فیض آباد کشته و زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در اقدام روز گذشته پلیس پاکستان برای پایان دادن به تجمع گروه های مذهبی وابسته به جریان لبیک یا رسول الله در فیض آباد حوالی اسلام آباد، ۶ تن کشته و ۲۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش «انتخاب»؛  بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستان در درگیری‌های بین پلیس و معترضان در شهر کراچی نیز ۱۶ تن از معترضان مجروح شده‌اند.

در درگیری شدید بین نیروهای امنیتی پاکستان و معترضان در بزرگراه اسلام آباد به آتش سوزی چند خودرو و ۵ دستگاه موتورسیکلت منجر شده است.

 طرفداران جریان لبیک یا رسول الله روز گذشته در اعتراض به حمله نیروهای پلیس به تحصن کنندگان در فیض آباد در نزدیکی اسلام آباد، به منزل پدری زاهد حامد وزیر قانون و دادگستری پاکستان حمله کردند.

طرفداران حزب تحریک لبیک یا رسول الله حدود ۲۰ روز در اعتراض به حذف قانون سوگند به ختم نبوت از فرم نامزدهای نمایندگی مجلس ۲۰ روز است که در منطقه فیض آباد در نزدیکی اسلام آباد پایتخت پاکستان دست به تحصن زده‌اند آنان برکناری وزیر قانون و دادگستری را خواستار هستند.

دولت پاکستان پس از ناآرامی های اخیر در پایتخت برای آرام کردن اوضاع و ممانعت از ناآرامی های بیشتر و برقراری مجدد نظم عمومی از ارتش خواست در پایتخت مستقر شود.

 این درحالیست که دسترسی به شبکه های تلویزیونی خصوصی و رسانه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توئیتر و یوتیوب هنوز هم محدود است.

معترضان، وزیر دادگستری را به خاطر حذف لقب پیامبر اسلام (عبارت "خاتم الانبیا") در متن قسم نمایندگان جدید مجلس مورد انتقاد قرار داده و به توهین به مقدسات متهم کرده‌اند.

 زاهد حمید با عذرخواهی از بابت حذف این قسمت، آن را ناشی از یک خطای سهوی دانسته ولی عذرخواهی وی تاثیری در آرام شدن اوضاع نداشته است.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

 

نظرات بینندگان