arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶

اتوبوس‌های يزد رايگان می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتوبوس‌های يزد رايگان می‌شوند

ریس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد اعلام كرد: به منظور كاهش مشكلات ترافیك، طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس های شهری به كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ارائه مي‌شود .

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، «محمدرضا شفیعی» در گفت‌و‌گو با ایسنا، در اين باره اظهار كرد: طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس‌های شهریزد پس از واكاوی،بررسی و كارشناسی راهكارهای قانونی اجرايی شدن طرح در قالب لایحه پیشنهادی از سوی سازمان و شهردار محترم در صحن اصلی شورای شهر یزد ارائه می‌شود .

به گفته وي، چنانچه لایحه مورد نظر پس از دفاع در صحن شورای شهر، رای موردنیاز را كسب كند و گامی به سوی اجرای شدن بردارد، می‌توان عنوان كرد كه یكی از مهمترین برنامه‌هایی سازمان حمل و نقل شهرداری یزد محقق شده است .

شفيعي ابراز اميدواري كرد كه با اجرايی شدن طرح رایگان خدمات آمد و شد ناوگان اتوبوس‌های شهری و استقبال بیشتر شهروندان از این خدمات و تردد كمتر خودروهای تك‌سرنشین در شهر، یكی از عمده‌ترین مشكلات شهر يزد كه مسئله ترافيك است، خود به خود برطرف شود .

وي ادامه داد: همچنین مسافران با اجراي اين طرح می‌توانند نسبت به برنامه‌ریزی و استفاده مطلوب‌تر از وقت و زمان گرانبهاي خود مدیریت بهتري داشته باشند .

اين مسئول در اين باره تصريح كرد: رایگان شدن سفرهای شهری با اتوبوس از هدر رفتن وقت و زمان شهروندان براي خرید یا شارژ كارت بلیط شهروندی جلوگيري مي‌كند، همچنين مانع از ترافيك مسافر در هنگام پياده و سوار شدن كه بايد از طريق تماس كارت خود به دستگاه كارت‌خوان، هزينه سفر درون شهري خود را نيز پرداخت كند، خواهد شد و همين اتفاقات ساده ولی مهم در كنار هم باعث ايجاد سرعت، دقت و اطمینان مردم به مجموعه ناوگان حمل و نقل شهری مي‌شود .

شفيعي گفت: اميدواريم با اجراي اين طرح شاهد استقبال بيشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و به دنبال آن كاهش مشكلات ناشی از آلودگی‌های صوتی، هوا، محیط زیستي و بهداشتی وهمچنین صرفه‌جویی زمانی در شهر يزد باشيم .

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر يزد به دشواری‌هاي بعد ابلاغ اجرای شدن این طرح نيز اشاره و بیان كرد: قطعاً هزینه‌ای كه می‌بایست این سازمان یا بهتر بگویم شهرداری یزد در برابر اجرای طرح تامین كند و به بخش خصوصی پرداخت كند، چشم‌گیر خواهد بود چرا كه در حال حاضر ماهانه حقوق كلیه رانندگان اتوبوس‌های شهری مبلغی بالغ بر یك میلیارد و 300 میلیون تومان است كه میبایست به آن هزینه جاري اتوبوس‌ها كه آن نیز حدود 7 میلیون تومان است را نيز اضافه كرد كه تامین این هزینه‌ها، پس از رایگان شدن خود بار مالي اضافه‌اي را بر شهرداری یزد متحمل خواهد كرد.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

برچسب ها: یزد ، اتوبوس
نظرات بینندگان