arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

اسرائیل سامانه گنبد آهنین با قابلیت پرتاب از دریا را عملیاتی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین دریایی" را تکمیل کرده و از عصر دوشنبه رسما به خدمت گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری زبان اورشلیم پست، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از یک سال و نیم آماده‌سازی و آزمایش‌های مختلف، سامانه دفاع موشکی "گنبد آهنین دریایی" با موفقیت در آخرین آزمایش‌ها که روز دوشنبه در دریا انجام شد، وارد خدمت شد.

سامانه گنبد آهنین که برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌ برد ساخته شده تاکنون تنها از طیق ایستگاه‌های زمینی قابل پرتاب بود و ررژم صهیونیستی نزدیک به دو سال وقت صرف کرد تا نمونه دریا پایه آن را نیز بسازد.

این سخنگو گفت: در این آزمایش‌ها موشک‌های کوتاه بردی ساخت روسیه مشابه موشک‌های گراد که بُرد آنها به چند ده کیلومتر می‌رسد، شلیک شده و این سامانه‌ آنها را هدف قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در آزمایش‌های یادشده درگیری‌های احتمالی با حزب الله لبنان و جنبش حماس در نوار غزه شبیه‌سازی شد، تاکید کرد: عملیات هدف‌گیری موشک با موفقیت انجام شد.

این مسئول ارتش رژیم صهیونیستی افزود: گنبد آهنین در این آزمایش‌ها توانست تمامی موشک‌هایی که شلیک شدند را هدف قرار داده و سرنگون کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از سامانه گنبد آهنین دریایی دفاع از منافع اسرائیل در آب‌ها به ویژه سکوهای جستجو و حفاری گاز در دریای مدیترانه است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پایان گفت: سامانه گنبد آهنین دریایی بر روی قسمت بالگردنشین ناو "ساعر ۵" مستقر شده است.

برچسب ها: گنبد آهنین
نظرات بینندگان