arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

یک باگ نرم افزاری، موقعیت مکانی کاربران توییتر را لو داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخیرا یک باگ نرم افزاری باعث شده تا موقعیت مکانی کاربران توییتر از طریق اطلاعات ثبت شده با جی پی اس به صورت عمومی منتشر شود. این باگ نهایتا منجر به نقض حریم خصوصی برخی از کاربران شده است.

باگ مذکور در صورت روشن بودن قطعه جی پی اس در تلفن های هوشمند باعث افشای موقعیت مکانی کاربران توییتر از طریق اپلیکیشن نصب شده این شبکه اجتماعی شده است. بر همین اساس، کاربرانی که برای مدت زمانی کوتاه موقعیت مکانی خود را از طریق شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده بودند، متوجه انتشار موقعیت مکانی خود در توییت های دیگر نیز شده اند.

موقعیت مکانی کاربران توییتر در حالی فاش شده است که برخی از این کاربران حتی پس از خاموش کردن این قابلیت نیز متوجه انتشار موقعیت خود از طریق GPS شده اند.

بخش پشتیبانی توییتر نیز در واکنش به این مشکل، با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که موقعیت مکانی کاربران توییتر را که احتمالا تحت تاثیر این باگ قرار گرفته اند، حذف کرده است. علاوه بر این، توییتر به کاربران آسیب دیده یک ایمیل به منظور آگاه سازی آنها از شرایط حفظ حریم خصوصی فرستاده است.

توییتر اعلام کرده که نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن اطمینان به کاربران قربانی این باگ انجام خواهد داد.

افشای موقعیت کاربران توییتر همچنین نشان داده که برخی از افراد فعال در این شبکه اجتماعی، شهر یا محل اقامت خود را به نادرست عنوان می‌کنند. در حقیقت، بسیاری از این کاربران اطلاعات نادرست و غیر حقیقی از خود با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارند.

علاوه بر این، افشای اطلاعات حساس از کاربران ممکن است باعث قرار گرفتن آنها در معرض خطرهای گوناگون شود.

گفتنی است؛ امروزه اکثر تلفن های هوشمند مجهز به قطعه موقعیت یاب GPS هستند. بر همین اساس، برخی از شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، فیس بوک و اینستاگرام از این قابلیت در تلفن های هوشمند برای اشتراک گذاری آگاهانه موقعیت مکانی کاربران استفاده می‌کنند. با این حال این قابلیت ممکن است در برخی از موارد علاوه بر نقض حریم خصوصی کاربران، باعث مشکلات متعدد امنیتی برای آنها شود.

*کلیک

نظرات بینندگان