arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

منتقدان: فیلم جدید اسپیلبرگ اسکارهای امسال را درو می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین واکنش منتقدان به جدیدترین ساخته استیون اسپیلبرگ که روایتی از تلا‌ش‌های روزنامه واشنگتن پست برای افشای اسناد محرمانه پنتاگون را به تصویر کشیده است با تحسین و تمجید همراه بوده است. منتقدان می‌توانند از ششم دسامبر (15 آذر) نقد کامل این درام تاریخی با بازی مریل استریپ و تام هنکس را منتشر کنند اما از دوشنبه شب اجازه یافتند نظرات‌شان را خلاصه‌وار در فضای مجازی به ویژه توییتر بیان کنند. به عقیده برخی منتقدان، «پُست» بهترین فیلم اسپیلبرگ بعد از «مونیخ» است.

استریپ در نقش کاترین گراهام ناشر واشنگتن پست ظاهر شده و تام هنکس نقش بن بردلی سردبیر این روزنامه پرتیراژ را ایفا کرده است. آن دو با همدستی نیویورک تایمز وارد ماجرایی مخاطره‌آمیز می‌شوند و علی رغم احتمال توقیف و تحریم دست به انتشار اسناد محرمانه پنتاگون در رابطه با جنگ ویتنام می‌زنند.

پیتر سرتا منتقد اسلش فیلم در صفحه توییترش از «پست» به عنوان «فیلمی مهم» یاد کرده که «نه تنها روایتی از تاریخ گذشته، بلکه هم اکنون است.» کلیتون دیویس منتقد اوادرز سرکت هم از ساخته جدید اسپیلبرگ به عنوان یک فیلم «تماشاگرپسند» نام برده است. جرد هافمن منتقد گاردین گفته این فیلم «دینامیت» است و می‌ترکاند و مارک هریس هم واژه «مسحورکننده» را در وصف فیلم به کار برده است.

خیلی‌ها عقیده دارند فیلم جدید کارگردان برنده اسکار از ظرفیت درو کردن جوایز به ویژه گلدن گلوب و اسکار برخوردار است. آلیسا ویلکینسن منتقد ووکس در این‌باره می‌نویسد: «قطعا «پست» بهترین فیلمی نیست که در طول سال دیده‌ام اما احتمالا برنده جایزه بهترین فیلم می‌شود و از این بابت عصبانی نخواهم شد.»

دیوید سیمز نویسنده آتلانتیک هم نوشته احساس می‌کند این فیلم احتمالا برنده یک مشت اسکار خواهد شد. اگرچه، همه منتقدان هم از «پست» استقبال نکرده‌اند. جان فروش منتقد هالیوود ریپورتر از ساخته جدید اسپیلبرگ به عنوان فیلمی «فاخر و تاثیرگذار» یاد کرده که در پایان تبدیل به اثری «خام‌دستانه و چرند» می‌شود.

*ای سینما

نظرات بینندگان