arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

ونزوئلا فروش نفت به آمریکا را متوقف می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ونزوئلا درحالی آماده است تا فروش نفت به آمریکا را متوقف کند که این کشور در بحبوحه تنش با آمریکا، روزانه حدود 750 هزار بشکه نفت به این کشور صادر می کند.

اعلام آمادگی ونزوئلا برای توقف فروش نفت به آمریکابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ نیکولاس مادور رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه از اعلام آمادگی کشورش برای توقف فروش نفت به آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، ونزوئلا در حالی آماده است تا فروش نفت به آمریکا را متوقف کند که این کشور در بحبوحه تنش با آمریکا، روزانه حدود 750 هزار بشکه نفت به این کشور صادر می کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا در مراسم انتصاب ژنرال «مانوئل کوئودو» MANUEL QUEVEDO ­رئیس جدید شرکت ملی نفت ونزوئلا«پی دی وی اس ای» PDVSA و وزیر نفت این کشور اعلام کرد روزی که آمریکا دیگر نخواهد که ما نفتمان را به آنجا صادر کنیم مشکلی نخواهیم نداشت چرا که تمام نفتمان را به آسیا می فروشیم.

واشنگتن بانک ها و شهرونداش را از خرید ارواق قرضه جدید و یا امضای توافقنامه با دولت ونزوئلا منع کرد.این در حالی است که نیکولاس مادورو مشغول مذاکره برای قسط بندی مجدد بدهی خارجی کشور است. بدهی خارجی ونزوئلا حدود 150 میلیارد دلار ارزیابی شده است که 30 در صد آن به بدهی های شرکت نفت ملی ونزوئلا مربوط می شود.

نظرات بینندگان