arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

وزارت خارجه آمریکا: قانون جدید روسیه تهدیدی علیه آزادی رسانه‌هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا: قانون جدید روسیه تهدیدی علیه آزادی رسانه‌هاست

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، قانون جدید روسیه که به وزارت دادگستری این کشور اجازه می‌دهد تا رسانه‌های خارجی را "عاملان خارجی" بنامد، تهدیدی علیه آزادی رسانه‌ای است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه روز سه‌شنبه خود همچنین به دولت مسکو تاکید کرد تا از این اقدام برای تشدید کنترل بر رسانه‌ها استفاده نکند: "آزادی بیان شامل آزادی رسانه‌ای و آزادی کلام که ممکن است کشوری آن را نامناسب بداند، یک الزام حقوق بشری بین‌المللی است که روسیه ملزم به حمایت از آن است."

وی ادامه داد، قانون عاملان خارجی خواندن رسانه‌های بیگانه فعال در روسیه را می‌توان به عنوان توجیهی برای آزار، یورش و روندهای قانونی علیه فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی مورد استفاده قرار داد.

این قانون که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز شنبه مورد امضا قرار گرفت، به مسکو اجازه می‌دهد تا رسانه‌های خارجی فعال در روسیه را مجبور کند تمامی فعالیت‌ها، هویت کارمندان و منابع مالی خود را اعلام کنند.

این قانون در واکنش به اقدام دولت آمریکا در عامل خارجی خواندن شبکه خبری راشاتودی روسیه فعال در ایالات متحده تصویب شد.

ناوئرت هرگونه مقایسه میان قوانین آمریکا و روسیه را رد کرد و گفت: قانون آمریکا انتشار اطلاعات را محدود نمی‌کند و فعالیت‌های سازمان‌های خبری را زیر سوال نمی‌برد.

وی ادامه داد: بسط قانون عاملان خارجی نامیدن رسانه‌های بیگانه فعال در روسیه راه را برای منع آزادی بیان و استقلال رسانه‌ای در این کشور هموار می‌کند.

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
نظرات بینندگان