arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

واکنش دومای روسیه به آزمایش جدید موشکی کره شمالی: تهدیدی برای امنیت جهانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"موشک‌های جدید بالستیک کره شمالی تهدیدی برای امنیت جهانی است."

به گزارش ایسنا از ودوموستی، یوری شویتکین، معاون کمیته دومای روسیه گفت: اطلاعات منتشر شده در مورد راه اندازی موشک‌های جدید بالستیک در کره شمالی بسیار گیج کننده است و در مقابل کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا می‌توانند اقدامات متقابل داشته باشند.
وی افزود: آزمایش موشکهای جدید دوربرد بالستیک با برنامه‌های حل و فصل صلح آمیز شبه جزیره کره متناسب نیست و به حل آن کمک نمی‌کند.
همچنین کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه گفت: آزمایش موشکهای جدید در کره شمالی می‌تواند نشانه‌های سرخوردگی این کشور از موضع آمریکا باشد.
وی افزود: این یک واقعیت است که کره شمالی در دو ماه گذشته جامعه جهانی را تحریک نکرده است، در پیونگ یانگ به احتمال زیاد انتظار داشتند که غرب در ارزیابی‌های خود اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌ها انجام دهد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
فرانتس کلینتسویچ، معاون شورای فدراسیون روسیه در امور دفاعی نیز گفت: این لفاظی‌ها همانند بسیاری از تلاش‌ها برای تحمیل مجازات، شرایط را سخت تر می‌کند.
به گفته وی شروع جنگ آسان است اما خاتمه آن بسیار دشوار خواهد بود و هر شخص نظامی این موضوع را درک می‌کند.
هم‌اکنون هیئتی پارلمانی متشکل از نمایدگان تمامی احزاب روسیه برای گفتگو با مقامات کره شمالی در این کشور به سر می‌برد که رایزنی‌های آنان تا اول دسامبر ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان