arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

سفر رهبر میانمار به چین برای کمک گرفتن درخصوص بحران روهینگیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با افزایش انتقادات جامعه بین المللی علیه عملکرد دولت میانمار در بحران روهینگیا، 'آنگ سان سوچی' رهبر میانمار با هدف کمک گرفتن از چین برای رفع این بحران به پکن سفر می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای 'گلوبال نیو لایت'، دولت میانمار تاکنون در مقابل انتقادات کشورهای غربی علیه این کشور که نیروهای نظامی آن از ماه اوت روهینگیایی ها را مورد حمله قرار دادند، مقاومت کرده است.
سازمان ملل و آمریکا هر دو میانمار را متهم به 'پاکسازی نژادی' کرده و خواستار پذیرش مسئولیت توسط ارتش این کشور در قبال کشتارها، تجاوزها و آوارگی بیش از 620 هزار روهینگیایی هستند که در سه ماه گذشته مجبور به عزیمت به بنگلادش شده اند.
چین پیش از این از میانمار حمایت کرده و با مشروع دانستن آنچه که عملیات علیه شورشیان خوانده می شود تلاش کرده تا از صدور هر نوع قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل علیه میانمار جلوگیری کند.
سفر 'آنگ سان سوچی' به میانمار پس از دیدار هفته گذشته 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین و رهبران ارتش چین با 'مین آئونگ هلیانگ' فرمانده ارتش میانمار انجام می شود که در آن میانمار خواستار حمایت چین شده بود.
آنگونه که در تارنمای 'گلوبال نیو لایت' میانمار آمده است، 'آنگ سان سوچی' هفته جاری با هدف شرکت در یک نشست حزب کمونیست که به میزبانی چین و با حضور رهبران جهانی برگزار می شود، به این کشور سفر می کند.
این نشست قرار است از امروز (9 آذر) آغاز و تا سوم دسامبر (12 آذر) نیز ادامه داشته باشد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته با صدور بیانیه ای که مورد حمایت چین نیز قرار گرفت از میانمار خواست اقدامات نظامی در ایالت راخین را متوقف کرده و اجازه دهد تا صدها هزار مسلمان آواره روهینگیایی به خانه هایشان بازگردند.

نظرات بینندگان