arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

پلیس فتا: آماده شناسایی شایعه‌پردازان در خصوص زلزله کرمان هستیم

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان می‌گوید: بر اساس رصدهای انجام شده، شایعاتی تاکنون در فضای مجازی مطرح شده که نگرانی مردم را در پی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه مردم نباید به شایعات مطرح شده در فضای مجازی و مجاری غیررسمی توجه کنند گفت: تمام اخبار و اطلاعات مربوط به زمین لرزه منطقه هجدک راور از طریق رسانه های رسمی و سخنگوی ستاد مدیریت بحران اطلاع رسانی خواهد شد.

خلیل همایی راد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس رصدهای انجام شده، شایعاتی تاکنون در فضای مجازی مطرح شده که نگرانی مردم را در پی داشته است.
وی یادآور شد: عکس های مربوط به زلزله های قبل نیز به عنوان زمین لرزه اخیر هجدک راور از توابع کرمان انتشار یافته که صحت آنها تائید نمی شود و در این راستا تعدادی اصحاب رسانه و عکاسان استان نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده و تصاویر ثبت شده را از طریق رسانه های رسمی انتشار خواهند داد.
وی گفت: اخیرا شایعاتی به نقل از مراکز برون مرزی علمی و لرزه نگاری نیز درباره وقوع زلزله ای بزرگ مطرح شده که به هیچ عنوان صحت آنها تائید نمی شود و مرم نباید به آنها توجه کنند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: پلیس فتا بصورت ویژه آماده رصد فضای مجازی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفانی است که از طریق رواج شایعات، امنیت روانی مردم را خدشه دار می کنند.

تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این امر موجب شده که ماندن در خیابان ها و پارک ها را با وجود سرمای هوا به ماندن در منازل خود ترجیح دهند.
هراس از زمین لرزه در بین ساکنان آپارتمانها مشهودتر است و این امر موجب شده که ساکنان این واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.
ازدحام در پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز CNG نیز به خوبی در سطح شهر کرمان مشهود است و تاکنون مشکلی در عرضه این فرآورده های سوختی وجود نداشته است.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.

نظرات بینندگان