arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

آشنایی با همگروهای ایران/ مراکش؛ پسران جنگجوی صحرا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراکشی‌ها بعد از سال ۱۹۹۸ برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند.

مراکش بعد از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم آفریقایی آخرین بار در سال ۱۹۹۸ در جام جهانی در گروه نخست با برزیل، نروژ و اسکاتلند هم‌گروه بود که از صعود به مرحله بعد بازماند. این تیم تنها یک بار در جام ملت‌های آفریقا قهرمان شده که به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. این تیم در چهار دوره حضور خود در جام جهانی تنها یک بار توانسته به دور دوم راه یابد که آن دوره سال ۱۹۸۶ بود که مراکش توانست راهی دور دوم جام جهانی شود.

با این حال بعد از سال‌ها غیبت پسران صحرا توانستند در رقابت با ساحل عاج به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. فرصت خوبی که حالا در اختیار مراکشی‌ها قرار گرفته تا بتوانند خود را به باشگاه‌های بزرگ دنیا نشان دهند.

* ستاره

مهدی بن عطیه مدافع باصلابت مراکش

مهدی بن عطیه مدافع تیم ملی مراکش که در عضویت تیم یوونتوس قرار دارد و سابقه بازی برای بایرن مونیخ را در کارنامه ورزشی خود دارد، ستاره مراکشی‌ها است که تاثیر زیادی هم در صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی ایفا کرد. او که بیش از ۵۰ بازی ملی در کارنامه دارد سابقه بازی برای رم ایتالیا را نیز دارد. دو قهرمانی در بوندسلیگا و یک قهرمانی در سری A از افتخارات او محسوب می‌شود که در تابستان مهمترین رویداد خود را تجربه خواهد کرد.

* سرمربی

هرو رنانرد سرمربی مراکش

هرو رنارد از مربیان کارکشته‌ای است که از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی مراکش را بر عهده داشته و با این تیم توانست جواز حضور در جام جهانی را در گروهی سخت به دست بیاورد تا محبوبیت او بیش از قبل شود. او در خیلی از کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج و زامبیا مربیگری کرده است و در لیگ فرانسه نیز سابقه مربیگری در لیل و سوشو را دارد. این مربی ۴۹ ساله فرانسوی در پست دفاع برای چند تیم فرانسوی از جمله کان بازی کرده است.

* تیم ملی مراکش در یک نگاه

افتخارات: یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۱۹۷۶

بهترین گلزن: احمد فراس (۴۲ گل زده)

بیشترین بازی: نورالدین نایبت (۱۱۵بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: -

هم‌گروه‌ها: ایران - پرتغال - اسپانیا و مراکش

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان