arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

آشنایی با همگروهای ایران/ اسپانیا؛ تکرار یک ماجرای باشکوه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپانیا می‌خواهد خاطره خوش جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را تکرار کند.

تیم ملی فوتبال اسپانیا با قدرت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد. این تیم با رهبری یولن لوپتگی یک سال بدون شکست را پشت سر گذاشت و دوباره به عنوان یکی از مدعیان اصلی برای قهرمانی در بازی‌های پیش رو خود را مطرح کرد. لاروخا از بازیکنان توانمندی برخوردار است که می‌توانند به بهترین‌ها دست پیدا کنند. حضور بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه، اسپانیا را به تیم کاملی تبدیل کرده است. آن‌ها می‌خواهند خاطره تلخ خود را از جام جهانی گذشته پاک کنند. لاروخا با قاطعیت در مرحله مقدماتی بالاتر از ایتالیا قرار گرفت و توانست به مرحله نهایی صعود کند.

*ستاره تیم

ایسکو

شاید پارسال کمتر کسی فکر می‌کرد که هافبک جوان مالاگایی به ستاره لاورخا تبدیل شود. ایسکو با آسیب دیدگی گرت بیل در رئال مادرید توانست خود را نشان بدهد و سپس به عنوان یک ستاره مطرح شود. بازی تکنیکی او در میانه میدان، چشم نواز است. ایسکو علاوه بر درخشش در رئال مادرید توانست جایگاه خود را در تیم ملی پیدا کند. اسپانیا مانند سال‌های گذشته از هافبک‌های خوبی برخوردار است اما بازی خاص ایسکو او را از دیگر بازیکنان جدا کرده است. بازیکن مادرید قرار است در جام جهانی از میانه میدان تیمش را هدایت کند و امیدوار است در پایان با خاطره خوشی از این بازی‌ها خداحافظی کند.

* سرمربی

یولن لوپتگی

پس از خداحافظی ویسنته دل بوسکه در پایان یورو ۲۰۱۶، فدراسیون فوتبال اسپانیا یولن لوپتگی را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد. سرمربی اسپانیایی پیش از آن هدایت پورتو را بر عهده داشت. لوپتگی توانست عملکرد فوق العاده‌ای در تیم ملی داشته باشد و بدون شکست، تیم ملی را به جام جهانی برساند. سرمربی اسپانیایی در شروع کار خود، ایکر کاسیاس را به تیم ملی دعوت نکرد و با انتقاد هوداران این دروازه‌بان روبه‌رو شد. با این حال نتایج خوب این تیم باعث شد دیگر انتقادی مطرح نشود. باید دید سرمربی اسپانیایی می‌تواند این موفقیت را در جام جهانی ادامه دهد یا نه.

* تیم ملی اسپانیا در یک نگاه

افتخارات: قهرمانی در سال ۲۰۱۰

بهترین گلزن: داوید ویا (۵۹)

بیشتری بازی: ایکر کاسیاس (۱۶۷)

نحوه صعود: تیم نخست در گروه خود در منطقه اروپا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان