arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

شورای امنیت اوضاع حقوق بشر در کره‌شمالی را بررسی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای امنیت سازمان ملل ۱۵ دسامبر(۲۴ آذر) نشستی را درباره برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی برگزار می‌کند. همچنین نشست جداگانه‌ای در این ماه برای بررسی اوضاع حقوق بشر کره شمالی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده ژاپن در سازمان ملل که ریاست ۱۵ عضو شورای امنیت را برعهده دارد، اعلام کرد: برخی از اعضا برای حضور در نشست ۱۵ دسامبر موافقت خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: همچنین نشستی درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی احتمالا در ۱۱ دسامبر(۲۰ آذر) برگزار خواهد شد.

چین در طول سه سال گذشته با ایجاد اختلال در روند رای‌گیری از برگزاری نشست درباره وضعیت حقوق بشر کره شمالی جلوگیری کرده بود.

برای برگزاری این نشست دست‌کم نیاز به ۹ رای است.

امسال با حمایت ۹ عضو شورای امنیت از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، سنگال، سوئد، ‌اوکراین و اوروگوئه این نشست برگزار می‌شود.

سال گذشته میلادی آمریکا با قرار دادن نام "کیم جونگ اون" در لیست ناقضان حقوق بشر، کره شمالی را خشمگین کرد.

کره شمالی بارها اتهامات وارده درباره نقض حقوق بشر را رد و اعلام کرده است که تحریم‌ها باعث ایجاد وضعیت وخیم بشردوستانه در این کشور شده است.

در همین راستا هیات دائمی کره شمالی در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها و فشارهای دائمی از سوی آمریکا و دیگر نیروهای متخاصم، دولت ما همه تلاش‌های خود را برای ارتقای وضعیت زندگی مردم و ایجاد آینده بهتر تلاش می‌کند.

نظرات بینندگان