arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

کنایه اوباما به ترامپ: قبل از توئیت کردن، فکر کنید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت، قدرت‌ رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، واتس‌اپ و توئیتر منجر به "قضاوت‌های آنی درباره مسائل پیچیده" می‌شود و به رهبران هشدار داد که پیش از توئیت‌کردن فکر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سمپوزیومی در دهلی‌نو درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مورد سوال قرار گرفت اما او یک هشدار کلی به تمام چهره‌های سرشناس داد تا مراقب عکس‌العمل‌هایشان باشند.

اوباما در پاسخ به سوالی درباره خطرات توئیتر که ترامپ در این عرصه جنجال‌های زیادی به پا کرده است، گفت: گمان می‌کنم اهمیت دارد همواره قدرت این ابزارها و همچنین محدودیت‌های آنها را به یاد داشته باشیم. آنچه می‌گویم این است که توئیتر، فیس‌بوک، واتس‌اپ و ابزارهای دیگر تماما وسیله‌ای فوق‌العاده قدرتمند هستند که می‌توان برای اشاعه خوبی و یا بدی از آنها استفاده کرد.

او با تاکید بر اینکه ۱۰۰ میلیون فالوور در توئیتر دارد، گفت: کسانی که غالبا از آن استفاده می‌کنند باید قدرت این ابزارها و همچنین محدودیت‌های آنها را به یاد داشته باشند.

پیش از این هم میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در جمعی از حاضران خواسته بود تا هر آنچه به ذهنشان می‌رسد، توئیت نکنند.

اوباما درباره سخنان میشل گفت: گمان می‌کنم او می‌خواست نصیحت کلی داشته باشد؛ از آن دست نصیحت‌هایی که شما معمولا از مادران می‌شنوید؛ اینکه اولین چیزی که به ذهنت می‌رسد نگو. پدران و مادران شما بهتر می‌دانند. به حرف آنها گوش کنید. قبل از حرف‌ زدن فکر کنید، قبل از توئیت کردن هم فکر کنید.

اوباما همچنین از تهدید مکرر ترامپ به خروج از توافق آب و هوایی ۲۰۱۵ پاریس انتقاد کرد و گفت: "این توافقی است که به کودکان ما فرصت مبارزه دیگری می‌دهد."

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این کنفرانس به سوالات دیگری درباره دولت آمریکا که در آن "پوپولیسم ویرانگر" را تهدیدی برای دموکراسی مدرن خواند، پاسخی نداد.

او همچنین گفت: رفتارهای سیاسی‌ای در آمریکا هست که من با آنها موافق نیستم و از آنها تبعیت نمی‌کنم اما آنها را به عنوان بخشی از روند زندگی آمریکایی به رسمیت می‌شناسم.

نظرات بینندگان