arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

سازمان ملل خواستار حل فوری بحران در میانمار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه ای اعلام کرد: حوادث میانمار، یکی از بزرگترین تراژدی های دوران ما به شمار می رود و دبیرکل سازمان ملل نیز صریحا بر حل فوری آن تأکید دارد.

به گزارش انتخاب، «اورسولا مولر» (Ursula Mueller) معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: رویدادهای میانمار، یکی از بزرگترین تراژدی های دوران ما به شمار می رود.

سازمان ملل خواستار حل فوری بحران در میانمار شد

معاون دبیرکل سازمان ملل در این مصاحبه افزود: صریحاً اعلام می کنیم که این بحران انسانی باید به پایان برسد و نیازهای ضروری این پناهجویان برآورده شود.

«اورسولا مولر» در گفتگوی اختصاصی با آناتولی افزود: عملیات نظامی در ایالت راخین باید هر چه سریعتر متوقف شود و پناهجویان بصورت داوطلبانه و در امنیت به مناطق خود بازگردند. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز صریحا بر این امر تأکید کرده است.

وی تصریح کرد: بنا به درخواست ما، سازمان ها و نهادهای مختلف جهانی برای تأمین احتیاجات مسلمانان میانمار و التیام زخم‌های آنان به کمک های خود ادامه می دهند.

این مقام سازمان ملل در ادامه تأکید کرد: مقامات بنگلادش و میانمار در خصوص مساله راخین توافق کرده اند. گفتگوهایی در این باره آغاز شده و امیدواری برای یک راه حل وجود دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: مهم تر از هر چیزی، توقف عملیات نظامی و برقراری شرایط بازگشت امن پناهجویان است. ما نیز با تمام توان مسؤلیت خود در این بحران را انجام خواهیم داد.

گفتنی است، از ۲۵ آگوست سال جاری میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آن ها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان