arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

رئیس سیا: آسانژ به حفاظت از منابع ویکی لیکس مطمئن نباشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سیا: آسانژ به حفاظت از منابع ویکی لیکس مطمئن نباشد

رئیس سازمان سیا ضمن تاکید بر اینکه تحمل نخواهد کرد اسناد و مدارک محرمانه سرقت شده توسط آنها به وسیله کس دیگری ربوده شود، به ویکی لیکس هشدار داد نسبت به حفاظت از منابعش محتاط‌تر باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، صفحه رسمی سازمان سیا در توئیتر این اظهارات مایک پامپئو، رئیس سیا درباره این آژانس جاسوسی را از مصاحبه‌ای که وی روز شنبه در نشست دفاع ملی ریگان داشته، توئیت کرد.

سازمان سیا در این توئیت به نقل از مایک پامپئو نوشت: ویکی لیکس ممکن است فکر کند که از افرادی که برایش اطلاعات محرمانه و دیگر اسناد و مدارک سری را فراهم می‌کنند، حفاظت می‌کند اما آنها نباید خیلی به این مساله مطمئن باشند.

پامپئو در این مراسم که در لس‌آنجلس برگزار شد، گفت: از هر فرصت دیداری که با افسرانم دارم استفاده می‌کنم و به آنها می‌گویم آخرین چیزی که ما می‌توانیم تحمل کنیم این است که اسراری که ما سرقت کرده‌ایم، مجددا سرقت شوند.

وی افزود: این کاملا غیرقابل قبول است. وظیفه ماست که از این اسرار حفاظت کنیم. وظیفه ماست که افرادی را که این اطلاعات را سرقت کرده‌اند، پیدا کرده و آنها را طبق قوانین تحت پیگرد قانونی قرار دهیم.

این اظهارات پامپئو 9 ماه پس از آن مطرح شد که ویکی لیکس دست به انتشار تعداد زیادی از اسناد و مدارک محرمانه سیا زد که در آنها به جزئیات توانایی‌های سازمان سیا در هک کردن پرداخته شده است.

گمان می‌رود که سازمان سیا پیش از آنکه این اسناد به دست ویکی لیکس برسد، کنترل خود بر این اسناد را از دست داده بود.

پامپئو گفت: گاهی اوقات اظهاراتی را از جانب ویکی لیکس و جولیان آسانژ، بنیانگذار این سایت افشاگر می‌شنوم که فکر می‌کنند افرادی که برای این سایت اطلاعات محرمانه را فراهم می‌کنند، در امنیت هستند. آسانژ نباید به این مساله مطمئن باشد چراکه ما در تلاشیم راهی را برای حفاظت از اطلاعات محرمانه پیدا کنیم. این را به مردم آمریکا و افسرانمان بدهکاریم.

وی افزود: ویکی لیکس یک تهدید امنیت ملی است درست همان طور که اقدامات چلسی منینگ، افشاگر ارتش آمریکا خطراتی را برای آمریکا به وجود آورد.

برچسب ها: سیا ، ویکی لیکس
نظرات بینندگان