arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

مشاور ترامپ: تصمیم رییس‌جمهور درباره قدس را نمی‌دانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور ترامپ: تصمیم رییس‌جمهور درباره قدس را نمی‌دانم

«هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم احتمالی دونالد ترامپ در خصوص انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به بیت المقدس اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی.ان.ان، مک مستر گفت: نمی دانم او (ترامپ) چه تصمیمی خواهد گرفت. ما گزینه هایمان را در اختیار او قرار داده ایم.
مک مستر در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز اظهار داشت: مشاوران رئیس جمهوری در مورد گزینه های مختلفی بحث کرده اند.
به گزارش ایرنا، این در حالی است که «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گوهای سازش در خاورمیانه گفته که ترامپ هنوز در مورد شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل تصمیمی نگرفته است.
کوشنر افزود که ترامپ همچنان در حال بررسی مسائل زیادی است و بعد از آن تصمیم خواهد گرفت.
مقام های آمریکایی و دیپلمات های خارجی به سی.ان.ان گفتند که احتمال دارد ترامپ تا روز سه شنبه تصمیم خود را مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند.
به گفته این منابع، انتظار می رود که ترامپ طرح انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تا 6 ماه دیگر به تاخیر اندازد اما در زمانی دیگر این سفارت انتقال خواهد یافت. اسرائیل مدتهای طولانی است که در انتظار چنین تصمیمی است.
به «سرویس امنیت دیپلماتیک» وزارت خارجه آمریکا گفته شده است تا سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور برای تظاهرات های احتمالی در اعتراض به چنین تصمیمی آماده باشند.
یک مقام آمریکایی گفت: به ما گفته شده است که در نهایت چنین اتفاقی خواهد افتاد و باید برای آن آماده باشیم.

برچسب ها: مک مستر
نظرات بینندگان