arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

پایبندی انصار الله به شراکت سیاسی با حزب «کنگره مردمی یمن»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که انصار الله به همکاری با حزب کنگره مردمی یمن برای ادامه روند سیاسی کشور پایبند است.

به گزارش مهر به نقل از «المیادین»، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن و رئیس حزب کنگره مردمی یمن گفت که مسئولیت داشتیم تا با کسانی که علیه کشور توطئه می کنند مقابله کنیم.

وی افزود: ما مسئولیت داشتیم تا در برابر همه توطئه های داخلی و از سوی همه گروه های دشمن و متجاوز از کشور خود حمایت کنیم و دعوت به فتنه گری در کشور به رها شدن قاتلان و مسلح شدن آنها و اقدامات خرابکارانه و کشته شدن زنان و کودکان منجر شده بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که دولت یمن بر اساس قانون اساسی به وظیفه خود عمل کرده و با جریان های خائن مقابله کرده است. وی تأکید کرد که نیروهای خائن به متجاوزان سعودی و آمریکایی تکیه کرده و از آنها کمک دریافت می کردند.

به گفته او جنگنده های ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان همه مراکز تجمع نیروهای امنیتی که برای مقابله با خائنان تجمع کرده بودند را هدف قرار دادند که این مسأله از حجم توطئه صورت گرفته پرده بر می دارد.

وی تأکید کرد که توطئه علیه مردم یمن شکست خورده و عناصر و رهبر آنها کشته شده اند و راه ها بازگشایی شده است و امنیت در همه مناطق و استان هایی که فتنه در آن ایجاد شده بود برقرار شده است.

الصماد از همه کارکنان دولتی و نظامی یمن هم خواسته به کار خود در چارچوب نهادهای امنیتی، نظامی و مسئولان محلی ادامه دهند و افزود: به مردم یمن، جهان و سفارت خانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک در یمن اطمینان می دهیم که عملیات نظامی به پایان رسیده است و امنیت در کشور حکم فرماست.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از نقش قبایل یمنی و آزادگان حزب کنگره مردمی یمن در جریان تحولات اخیر استقبال و تقدیر کرد و گفت: به همه اعضای شریف حزب کنگره مردمی یمن اطمینان می دهیم که برای پیگیری روند سیاسی کشور در کنار آنها هستیم.

وی همچنین از ارگان های مسئول در کشور خواست تا فضایی را فراهم کنند تا شرایط عفو و بخشش نسبت به افرادی که در فتنه اخیر مورد فریب قرار گرفته اند، ایجاد شود.

نظرات بینندگان