arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

ترزا می: قدس در نهایت میان اسرائیل و فلسطین به اشتراک گذاشته شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر انگلیس در آستانه اقدام احتمالی ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: قدس در نهایت میان اسرائیل و فلسطین به اشتراک گذاشته شود!

ترزا می نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در پارلمان این کشور در آستانه اقدام احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌ المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به این شهر اعلام کرد که وضعیت بیت المقدس باید در مذاکرات (به اصطلاح) صلح فلسطین و (رژیم) اسرائیل مشخص شود.

وی در این باره گفت: این موضوع باید بر اساس ادامه مذاکرات دو دولت باشد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه مدعی شد: قدس باید در نهایت میان اسرائیل و کشور آینده فلسطین، به اشتراک گذاشته شود!

این در حالیست که تا کنون آلمان، چین، سوئد، فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا نیز در این باره هشدارهای مشابهی را اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است، در آستانه اقدام احتمالی دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شبکه تلویزیونی «اِی‌بی‌سی نیوز» ساعاتی پیش از اعزام تفنگداران آمریکائی به برخی از سفارتخانه‌ های این کشور در حوزه خاورمیانه خبر داد.

به گزارش این شبکه، مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند که چند تیم از تفنگداران دریائی آمریکا قرار است تقویت امنیت برخی از سفارتخانه‌ های این کشور در خاورمیانه را برعهده گیرند.

شایان ذکر است، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم نهایی خود در مورد انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را چهارشنبه (امروز) اعلام می کند.

سندرز در ادامه تأکید کرده بود که ترامپ در تصمیم خود پیرامون این موضوع بسیار قاطع است.

گفتنی است که ترامپ دیروز سه شنبه در تماس تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «ملک عبدالله» پادشاه اردن، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «ملک سلمان» پادشاه عربستان از قصد خود برای انجام این انتقال سخن گفته بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان