arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶
هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

رئال دورتمند را برد اما دوم شد / صعود لیورپول، سویا و پورتو در شب حذف ناپولی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم‌های فوتبال لیورپول و پورتو با شکست حریفانشان به مرحله یک هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و سویا با تساوی توانست به دور بعد راه پیدا کند اما ناپولی از این رقابت‌ها حذف شد.

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار چهارشنبه شب به پایان رسید و چهره چهار تیم صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد.

در گروه E جشنواره گل لیورپول اتفاق افتاد. تیم انگلیسی خیلی زود دروازه اسپارتاک مسکو را بازکرد. فیلیپه کوتینیو از روی نقطه پنالتی دروازه تیم مهمان را در دقیقه ۴ باز کرد. او تنها ۱۰ دقیقه بعد دبل کرد. سپس روبرتو فیرمینیو گل سوم لیورپول را به ثمر رساند و نیمه اول با این نتیجه به پایان رسید. در شروع ۴۵ دقیقه دوم سادیو مانه گلزنی کرد و دقایقی بعد کوتینیو توانست هت تریک کند. سادیو مانه در دقیقه ۷۶ دبل کرد و گل پایانی لیورپول را محمد صلاح به ثمر رساند.

در دیگر بازی این گروه سویا برابر ماریبور قرار گرفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سویا به همراه لیورپول به دور بعد صعود کردند و اسپاتارک باید در لیگ اروپا بازی کند.

در گروه F ناپولی برابر فاینورد قرار گرفت و دو بر یک شکست خورد. ناپولی از رسیدن به مرحله بعد باز ماند و باید در لیگ اروپا رقابت کند.

منچسترسیتی و شاختار دونتسک دیگر دیدار این گروه را برگزار کردند و تیم اوکراینی نخستین شکست سیتی را رقم زد. این تیم دو بر یک پیروز شد و توانست به همراه سیتی به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کند.

در گروه G پورتو به راحتی موناکو را با نتیجه پنج بر دو شکست داد و توانست در جمع ۱۶ تیم برتر اروپا قرار بگیرد.

بشکیتاش نیز به پیروزی های خود ادامه داد و لایپزیگ را دو بر یک شکست داد. بشیکتاش به عنوان تیم اول گروه به همراه پورتو به دور به صعود کرد.

حساس ترین دیدار گروه H بین رئال مادرید و دورتموند برگزار شد. و سفیدپوشان توانستند در سانتیاگو برنابئو سه بر دو پیروز شوند.

مادرید خیلی زود به گل رسید. بورخا مایورال با پاس ایسکو در دقیقه هشت دروازه مهمان را باز کرد. در ادامه کریستیانو رونالدو به زیبایی گل دوم بازی را به ثمر رساند. در حالی که به نظر می رسید مادرید پیروزی پرگلی را به دست آورد دورتموند در دقایق پایانی نیمه اول اختلاف را با گلزنی پیر امریک اوبامیانگ به حداقل رساند. او در شروع نیمه دوم باز هم گلزنی کرد و بازی مساوی شد. مادرید سپس به دنبال گل سوم بود تا پیروزی از دست رفته را به دست بیاورد. حملات سفیدپوشان نتیجه داد و لوکاس واسکس در دقیقه ۸۱ گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در دیگر بازی این گروه تاتنهام برابر آپوئل نیکوزیا قرار گرفت و به راحتی با سه گل پیروز شد. تیم انگلیسی به عنوان تیم نخست به همراه مادرید به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

به این ترتیب بارسلونا، پاری سن ژرمن، رم، تاتنهام، لیورپول، بشیکتاش، منچستریونایتد و منچسترسیتی به عنوان تیم اول صعود کردند و رئال مادرید، پورتو، شاختار، سویا، چلسی، بایرن مونیخ، یوونتوس و بازل به عنوان تیم دوم به جمع ۱۶ تیم برتر پیوستند.

این تیم‌ها دوشنبه هفته آینده پس از قرعه کشی حریفان خود را در مرحله یک هشتم نهایی خواهند شناخت.

نظرات بینندگان