arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

لاوروف: توسعه سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در اروپا مخل امنیت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در اروپا همچون توسعه دادن ائتلاف نظامی ناتو موجب تضعیف امنیت کشورش می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاورف، وزیر امورخارجه روسیه در اظهاراتی در جریان اجلاس وزرای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر وین اتریش تاکید کرد: ما شاهد هستیم که معماری امنیت منطقه یوروآتلانتیک که متکی بر محورهایی نظیر شورای امنیت سازمان ملل و پیمان هلسینکی است در معرض آزمون‌های جدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تقویت پتانسیل ناتو در جبهه شرقی و سیاست توسعه مهار نشده این ائتلاف و استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در اروپا آسیب فراوانی به اصل تفکیک ناپذیری امنیت وارد خواهد کرد.

لاوروف افزود: یک سری نگرانی‌های جدی از بابت نقض قوانین بین‌المللی، مداخله در امور داخلی همچون حمایت مستقیم از کودتاهای ضد دولتی، تلاش برای اعمال زور علیه مسائل موجود و استفاده از تدابیر نامشروع یکجانبه برای اعمال فشار به وجود آمده است.

در عین حال سرگئی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه نیز در مصاحبه با روزنامه کومرسانت، گفت: برخی اقدامات اخیر آمریکا از جمله تخصیص بودجه به توسعه سامانه‌های موشک زمین پایه برای سال مالی 2018 موجب نگرانی مسکو بابت عدم تعهد آمریکا به معاهده محدودیت قوای هسته‌ای میانبرد که 30 سال پیش امضا شد شده‌اند.

وی افزود: ما به مفاد پیش نویس بودجه دفاعی آمریکا که شامل تخصیص بودجه برای توسعه یک موشک کروز است توجه کردیم و این نگرانی‌های ما نسبت به نیات واقعی طرف آمریکایی را افزایش می‌دهد.

نظرات بینندگان