arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای کاهش شدت بیانیه‌ اتحادیه عرب درباره قدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه از اعمال فشار آمریکا بر کشورهای عربی برای کاهش شدت بیانیه‌ای که قرار است در نشست امروز(شنبه) اتحادیه عرب صادر شود، پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، قرار است امروز اتحادیه عرب ساعت هشت به وقت محلی نشست فوق‌العاده‌ای را به درخواست اردن برای مشخص کردن پیامد تصمیم جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس و اقداماتی که در این باره اتخاذ خواهد شد، برگزار کند.

ترامپ روز چهارشنبه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. این اقدام با اعتراضات گسترده در جهان مواجه شد است.

در همین راستا، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان امروز به قاهره می‌رود تا در این نشست فوق العاده شرکت کند.

یک منبع دیپلماتیک در قاهره اعلام کرد که دلیل تأخیر در موعد جلسه این است که وزیر خارجه جیبوتی بعد از ظهر به قاهره می‌رسد و از آنجا که این کشور ریاست دوره کنونی را برعهده دارد، وی جلسه را افتتاح خواهد کرد.

به گفته منابع دیپلماتیک واشنگتن از طریق سفارتخانه‌های خود در برخی کشورهای عربی به ویژه در قاهره برای برقراری تماس با وزرای دوست واشنگتن آماده شده است تا بتواند از شدت اقداماتی که این وزرا در نشست امروز اتخاذ خواهند کرد، بکاهد.

کشورهای عضو اتحادیه عرب درحال آماده‌سازی پیش‌نویس بیانیه خود درباره محکومیت اقدام ترامپ درخصوص قدس هستند. پیش‌بینی می‌شود که بیانیه اتحادیه عرب خالی از هرگونه اقدام عملی مثل احضار سفرای آمریکا در کشورهای عربی یا اقدامی برای قانع کردن ترامپ به لغو اقدام خود باشد.

قبل از نشست شورای وزارتی، وزرای مسئول طرح صلح عربی ساعت هفت شب نشستی را برگزار خواهند کرد.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات بر پایبندی کشورهای عربی و مردم آن به مسئله فلسطین و قدس شریف تأکید کرد و گفت: موضع عربستان در این راستا در صدر مواضع کشورهای عربی و اسلامی است.

برچسب ها: آمریکا ، اتحادیه عرب
نظرات بینندگان