arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

سلیمی: جلود همه را در آغوش گرفت جز من / با نگاه کردن به میله قصد کری خوانی نداشتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهداد سلیمی گفت: هنگام زدن وزنه و نگاه کردن به میله قصد بی احترامی یا کری خوانی نداشتم و فقط شادی‌ام را نشان دادم.

به گزارش ایسنا، بهداد سلیمی در مورد مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان گفت: مسابقات جهانی یک اتفاق خوب داشت و توانستم عضو تیمی باشم که برای اولین مرتبه قهرمان جهان شد و توانستم در این راه به تیم ملی کمک کنم. اما اتفاق بد مسابقات آنجا بود که دوباره اتفاقات المپیک ریو تکرار شد. باز هم حق ناحق شد و ما هم نتوانستیم کاری کنیم و از حق خودمان دفاع کنیم.
سلیمی در پاسخ به این پرسش که به این قطعیت رسیده با او مشکل داشته اند، تصریح کرد: بله. در بین حرکات یک ضرب و دوضرب جلود عراقی پشت صحنه آمد و لاشا تالاخادزه و سعید علی حسینی مدال آوران حرکت یک ضرب را در آغوش گرفت اما سمت من نیامد. واقعا نمی دانم مشکلش چیست چون نه دشمنی با او دارم و نه هیزم تر به او فروخته‌ام.

او ادامه داد: من با خیلی از کارشناسان خارجی و رقبای خودم و حتی کارشناسان داخلی و کسانی که صاحب نظر هستند صحبت کردم و همه گفتند وزنه 252 کیلوگرم من درست بوده است. خودم قبول دارم وزنه 241 کیلوگرم خطا بود و نسبت به آن اعتراضی نداشتم.

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شاید نگاه کردن او به وزنه باعث شده فکر کنند قصد کری خوانی دارد، تاکید کرد: اصلا بحث کری خوانی نبود. هر کسی شادی خود را به یک شکل نشان می دهد و من هم شادی ام را به آن شکل نشان دادم و اصلا قصد کل کل و بی احترامی نداشتم. فقط چون از زدن آن وزنه ذوق زده شدم شادی‌ام را آنطور نشان دادم و حتی گاهی در تمرینات هم همینطور شادی می کنم. حسین رضازاده هم وقتی وزنه زد سرش را تکان می داد. آیا او هم قصد بی احترامی به کسی داشت؟ او هم فقط شادی کرد. واقعا کاری که من انجام دادم خیلی مسئله بزرگی نیست.
نفر سوم جهان در مورد اینکه گفته می شود او و علی حسینی می توانند بهم خیلی کمک کنند، گفت: بله 100 درصد، بعد از المپیک 2012 که سجاد انوشیروانی خداحافظی کرد خود من افت رکوردی داشتم چون رقیب قدر نداشتم تا به همدیگر کمک کنیم. البته نفراتی مانند رامین ربیعی، همایون تیموری و بهادر مولایی بودند اما به آن سطحی نرسیدند که با هم رقابت کنیم. در این چند ماه که سعید آمده بود در کنار رقابت، به هم کمک کردیم و اگر این روند ادامه داشته باشد باعث پیشرفت هر دو نفرمان می شود.

او ادامه داد: البته من هنوز در مورد آینده ورزشی ام تصمیم نگرفته ام چون از این اتفاق ناراحتم. من بعد از المپیک بر روی ضعف های تکنیکی ام در قیچی کار کردم و انصافا خیلی هم بهتر شد اما باز هم به ناحق وزنه من مورد قبول واقع نشد. فکر اینکه بعد از یکسال تمرین کردن دوباره بخواهد چنین اتفاقی برایم رخ دهد خیلی من را اذیت می کند.
سلیمی که با برنامه تهران ورزشی گفتگو کرد درباره اینکه به چه صورت می توان مشکل ارتباطی با فدراسیون جهانی را حل کرد، تاکید کرد: دو راه وجود دارد اول اینکه ارتباطات بین المللی خود را قوی کنیم که البته ما در انتخابات فدراسیون موفق به کسب کرسی نشدیم. راه دیگر هم پول خرج کردن است تا صاحبان قدرت ما را حمایت کنند و این اتفاقات دیگر رقم نخورد.

نظرات بینندگان